En daglig dosis mod corona – 23. marts 2020

Foto: FIA WEC / Joao Felipe

Coronavirussen har kastet Danmark ud i en hidtil uset situation, som alvorlig for både folkesundheden og vores økonomi. Mange er allerede sendt hjem fra deres arbejdspladser, og mange flere må forventes i løbet af de kommende uger at være henvist til midlertidig arbejdsløshed og uvished om fremtiden.

Motorsporten er også hårdt ramt med aflysninger på stribe. Indtil videre er vi ikke hårdt ramt i Danmark, men det er ikke usandsynligt at flere store motorsportsarrangementer må aflyses i den kommende tid.

Vi har på Boxengasse sat os for at bidrage med hvad vi kan i denne tid. Derfor vil vi i den kommende tid bringe en daglig artikel med links til timevis af indhold i form af videoklip, miniserier, magasiner, websites og andet, som kan bruges til at fordrive noget af ventetiden.

OBS: Har du selv tips til godt (og gratis) tidsfordriv til oktanhungrende motorsportsfans? Smid en kommentar i feltet under artiklen, så kan det være at dit tip kommer med én af de kommende dage.


Mandag d. 23. marts


Hvordan bygger man egentlig en LMP1-racer?

Ginetta har i WEC taget kampen op med Toyota i LMP1 med deres helt egendesignede bil – G60 LT-P1. Men hvor stort et arbejde går der i at designe og bygge en state of the art LMP1-racer, og hvordan har Ginetta grebet opgaven an? Det fik Drivetribes Mike Ferne en mulighed for at se nærmere på, for i denne video er de på besøg hos Ginetta og får et unikt kig indenfor murene.

Gears and Gasoline – bilbyggeri og roadtrips mødes på YouTube:

Gears and Gasoline er et amerikansk Youtube-projekt, som drives af Ben og Ben. Kanalen er en god blanding af features om biler, gutternes egne projekter (de kører blandt meget andet Mitsubishi Lancer Evolution 9 MR og Subaru Forester STI), og ikke mindst roadtrips.

Duoen lavede en flot og velproduceret film ud af netop et roadtrip i 2018, da de kørte fra Florida til Alaska i netop ovennævnte Lancer Evolution og Forester STI – en serie, vi varmt kan anbefale, hvis du lige skal fyre en time eller to af i dag.

 

 

 

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så får du altid det nyeste!

Det er god stil at dele godt indhold med andre
Facebook
Twitter
LinkedIn
Bag artiklen
Annonce: