Med lige under en måned til Le Mans har ACO udgivet den seneste startliste – nu med 59 biler, efter to nye afbud.

Kessel Racing har trukket deres Ferrari #74 i GTE Am, og Thunderhead Carlin har trukket deres #45 Dallara i LMP2.

Annonce:

Set med danske briller er den nye liste imidlertid en glædelig overraskelse, for årets Le Mans så ud til at blive det første i mange år uden Jan Magnussen. Magnussen var oprindeligt udset til at køre med danske High Class Racings anden bil, men det danske team meldte sidenhen afbud på planen om den rent danske bil, vi tidligere har skrevet om.

I stedet stiller High Class Racing med deres ene LMP2-racer, som er fast inventar i FIA WEC i forvejen.

Nu har Magnussen tilsyneladende en ny aftale i hus, for på ACO’s liste er han udset til at blande sig i kampen i GTE Am for det britiske Ferrari-team med mangeårig deltagelse på Le Mans, JMW Motorsport. Det skriver Dailysportscar.

JMW’s Ferrari 488 GTE Evo har i forvejen to amerikanere ombord i form af sølvkører Maxwell Root og bronzekører Richard Heistand.

Nu vi er ved Ferrari og GTE Am, så opruster Iron Lynx, som Michelle Gatting kører for, med en tredje bil. Den nye Iron Lynx-Ferrari kommer til at køre med nummer 75, og bliver et rent italiensk lineup med Andrea Piccini, Matteo Cressoni og Rino Mastronardi.

High Class Racing sløjfer planerne om bil nummer to til Le Mans

Annonce:

Forfatter: Niklas Majgaard

Et mere eller mindre livslangt forhold til racing skal ud i ord og tekst. Som journalist begyndte det hele i avisbranchen, men også motorsport er der plads til. Aktuelt er jeg presseansvarlig for TCR Denmark, den dansk/skandinaviske DS3 Cup og hos sjællandske Insight Racing, ligesom kundegruppen også tæller opgaver i en række andre serier. Hjertet banker først og fremmest for gode historier, touringcars og sportsvogne.

Skriv et svar