Kobayashi og Toyota tog Hyperpole – High Class Racing firer i LMP2

Foto: FIA WEC

Den nyindførte Hyperpole-kvalifikation gav blandede resultater for danskerne. Danetrain med Marco Sørensen bag rattet tog tredjepladsen i GTE Pro, mens Mikkel Jensens teamkammerat ved G-Drive Racing, Jean-Eric Vergne, satte næsthurtigste omgangstid i LMP2.

Kenta Yamashita beviste sit værd i danskerteamets LMP2-bil, og selvom Anders Fjordbach forud for weekenden var forsigtig med forventningerne, kan man kun forestille sig at han og resten af teamet har lavet en forsigtig opjustering. En fjerdeplads i løbets absolut sværeste klasse er imponerende og giver et spændende udgangspunkt til løbet.

En dansker, som ikke umiddelbart ser på Hyperpole-formatet med positive øjne, er Michael Christensen. En startplacering som nummer seks var hvad det blev til for danskeren, mens søsterbilen fra Porsche har pole position i GTE Pro.

Hverken Nicklas Nielsen, Jan Magnussen eller Michelle Gattings respektive Ferrari 488 GTE’er i GTE AM-klassen klarede sig gennem nåleøjet til Hyperpole. Nicklas Nielsens AF Corse-Ferrari var bedst af danskerbilerne på syvendepladsen, mens JMW Motorsport har valgt at skifte motor i deres bil forud for løbet i håbet om at finde den manglende fart her.

Efter fredagens Hyperpole-session er danskernes startplaceringer til løbet således:


LMP2

P2: Mikkel Jensen / Jean-Eric Vergne / Roman Rusinov – G-Drive Racing
P4: Anders Fjordbach / Kenta Yamashita / Mark Patterson – High Class Racing

GTE Pro

P3: Marco Sørensen / Nicki Thiim / Richard Westbrook – Aston Martin Racing
P6: Michael Christensen / Kevin Estre / Laurents Vanthoor – Porsche Motorsport

GTE AM

P7: Nicklas Nielsen / Emmanuel Collard / François Perodo – AF Corse
P16: Jan Magnussen / Max Root / Richard Heistrand – JMW Motorsport
P18: Michelle Gatting / Manuela Gostner / Rahel Frey – Iron Lynx

Se startrækkefølgen efter Hyperpole her

Det er god stil at dele godt indhold med andre
Facebook
Twitter
LinkedIn
Bag artiklen
Annonce: