Set med danske briller har årets Le Mans været et hårdt ét af slagsen. Aktuelt er Aston Martins #95 med Nicki Thiim, Marco Sørensen og Richard Westbrook treer i GTE Pro, mens årets løb har været tæt på katastrofalt for Porsche. Michael Christensen og #92 tabte tidligt terræn med tekniske problemer, og siden fulgte #91 trop, så de to Porscher er henholdsvis ti og 13 omgange efter de førende.

Førende i GTE Pro er Aston Martins #97, som ligger i tæt kamp med AF Corses Ferrari #51 – den “danske” Aston Martin er to omgange nede.

Annonce:

Porsche har haft et svært Le Mans i GTE Pro – tekniske problemer har kostet dyrt for både #91 og #92. 

High Class Racing ude af LMP2

LMP2 har gennemgående leveret tæt kamp, men tekniske defekter har rykket rundt på stillingen gennem natten. G-Drive Racing og Mikkel Jensen bragte sig i spidsen efter midnat, men ramte siden ind i et elektrisk problem med en speedersensor. Det kostede det russiske mandskab tre omgange, og de er derfor nummer fire i LMP2 aktuelt – og er i kamp om tredjepladsen.

United Autosport har som ventet vist sig stærke i klassen, og fører nu med den stærkt kørende forhåndsfavorit #22 med Felipe Albuquerque, Phil Hanson og Paul di Resta. Uniteds anden bil, #32, var også med helt fremme, men er siden faldet tilbage efter en lang tur i garagen.

High Class Racing kæmpede fra sent på aftenen og ud på natten med gentagne gearkasseproblemer – men måtte desværre for det danske hold opgive kampen omkring klokken 02.00 i nat.

Nicklas Nielsen inde i kampen i GTE Am

Nicklas Nielsen og AF Corse holder stadig liv i ambitionerne om et godt resultat i GTE Am, og bejler aktuelt til podiet efter et stabilt løb. En tidlig punktering kostede imidlertid lidt for teamet på #83, som aktuelt fører VM.

Aston Martin-teamet TF Sport fører an i GTE Am, mens Jan Magnussen og JMW Motorsport aktuelt er sekser – godt en halvanden omgang nede.

Iron Lynx og Michelle Gatting holder også liv i ambitionerne om at køre sig i top 10 i den stærke klasse – de er aktuelt nummer ni, men kæmper lidt med farten som det står lige i tiden.

 

 

Annonce:

Forfatter: Niklas Majgaard

Et mere eller mindre livslangt forhold til racing skal ud i ord og tekst. Som journalist begyndte det hele i avisbranchen, men også motorsport er der plads til. Aktuelt er jeg presseansvarlig for TCR Denmark, den dansk/skandinaviske DS3 Cup og hos sjællandske Insight Racing, ligesom kundegruppen også tæller opgaver i en række andre serier. Hjertet banker først og fremmest for gode historier, touringcars og sportsvogne.

Skriv et svar