Le Mans: WEC-kalenderen for 2025 er ude nu

Foto: Niklas Majgaard/Boxengasse
Annonce:

Traditionen tro er fredag på Le Mans også dagen for ACO’s store pressemøde og lejligheden til blandt andet at præsentere næste års tiltag i FIA WEC. 2025 i FIA WEC bliver otte afdelinger lang, og det er også blevet officielt, at WEC har forlænget sin aftale med Imola for yderligere fire år, og at banen er en del af kalenderen til mindst 2028.

Som en del af denne aftale har Imola forpligtet sig til at forbedre paddock-infrastrukturen, herunder bygning af ekstra pitgarager, hvilket yderligere vil øge standarden og faciliteterne på banen.

2025-kalenderen

Den 2025 sæsonen starter i Doha, Qatar, i februar. Lusail International Circuit vil igen være vært for WEC prologen og sæsonens åbningsløb, Qatar 1812km, opkaldt efter landets nationaldag, den 28. februar 2025. Herefter bevæger mesterskabet sig til Europa med anden runde på Imola i slutningen af april. Tredje runde er heller ingen nyskabelse, for det bliver igen på SPA, og sekstimersløbet fortsætter med at være generalprøven før Le Mans i maj.

Selve Le Mans bliver den 14-15. juni, mens efterårssæsonen startes med Interlagos i midten af juli og dernæst Texas med Lone Star Le Mans på Circuit of the Americas. Året rundes af med Fujispeedway i Japan den 28. september og sæsonfinaler i Bahrain i starten af november.

Kalenderen var dog ikke den eneste nyhed fra dagens pressemøde. I 2025 kommer der en regel for antal hypercars per producent, hvorfor hver producent i Hypercar skal stille med mindst to og maksimalt fire biler.

2025 FIA WEC Kalender
21/22 Februar 2025: Official Prologue (QAT)
28 Februar 2025: Qatar 1812Km (QAT)
20 April 2025: 6 Hours of Imola (ITA)
10 Maj 2025: TotalEnergies 6 Hours of Spa-Francorchamps (BEL)
14/15 Juni 2025: 24 Hours of Le Mans (FRA)
13 Juli 2025: Rolex 6 Hours of São Paulo (BRA)
7 September 2025: Lone Star Le Mans (USA)
28 September 2025: 6 Hours of Fuji (JPN)
8 November 2025: Bapco Energies 8 Hours of Bahrain (BAH)

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så får du altid det nyeste!

Det er god stil at dele godt indhold med andre
Facebook
Twitter
LinkedIn
Bag artiklen