1 min. læsning

McLaren afslører ny Hypercar lørdag

wec-team-reveal-article-cover-wide
Udgivet
Foto
Del artikel

Mens vi ikke har set selve bilen endnu, så har McLaren og United Autosport i dag afsløret lidt detaljer om den nye Hypercar, som Zak Brown og McLaren lørdag klokken 10 afslører i Le Mans’ tilskuerby.

Projektet bliver virkelighed i et fortsat og nu endnu stærkere samarbejde mellem McLaren og United Autosports, og det hele bliver under navnet McLaren United AS. Den nye LMDh kommer i spil i 2027, og der er lagt op til en bil med chassis fra Dallara og en V6 med twinturbo fra Autotecnica Motori.

Bag det hele står en ny teamchef i form af James Barclay, der kommer fra en rolle som teamchef i Jaguars Formel E-program.

Zak Brown ser frem til præsentationen og siger hos McLarens pressetjeneste følgende:

– McLarens comeback i FIA WEC er starten på et nyt og stort kapitel for os, og James’ lederskab bliver afgørende i at føre os sikkert gennem de kommende måneders forberedelser, mens vi arbejder på at få alt klar til 2027. McLaren har en rig historie i sportscars, og med James ved roret er vi overbeviste om, at McLaren hurtigt vil slå sig fast som et stærkt og succesfuldt team. Jeg kan ikke vente med at give alle fans en forsmag på vores kommende bil.

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så er du altid opdateret!

Bag artiklen

Lyt med på seneste episode