Cupra er klar med deres 2020-modeller til både TCR og den spritnye ETCR-serie, som havde premiere tidligere i denne uge og blandt andet kommer til Copenhagen Historic Grand Prix i debutsæsonen. ETCR køres for første gang som et show-mesterskab i 2020 og skal udvikle sig videre i 2021.

SEAT, eller i daglig tale Cupra, var først ude med det elektriske koncept, og har nu vist deres bud på en elektrisk vinderbil til denne sæson frem. Cupra har overfor Touringcartimes bekræftet, at bilen skal køre i den første sæson af ETCR, og at det bliver med den tidligere DTM-mester og nuværende test/udviklingskører fra Cupra, svenske Mattias Ekström og den tidligere WTCC-kører Jordi Gené som kørere.

Annonce:

Den nye Cupra e-Racer, som får debut i PURETCR i år. Afdeling 2 køres ved Copenhagen Historic Grand Prix.

Den elektriske Cupra får som tidligere præsenteret de specs, som der køres med i ETCR. Det er et output svarende til 680 hestekræfter og 960 newtonmeter på en drivlinje med fire motorer, der trækkes af et batteri på 65 kWh.

– Cupra har altid haft en pionér-rolle i motorsport og vi var udviklerne af den første TCR-platform – og med den nye Cupra Leon Competición og Cupra e-Racer fortsætter vi med at sætte nye standarder. Begge biler er designet til at konkurrere på det højeste niveau og skal give alle vores teams en fordel. Bilerne er respektivt udviklet udelukkende til TCR og ETCR’s tekniske regulativer, forklarer Cupras Racing Director Jaime Puig.

Cupras bud på 2020-raceren til den konventionelle TCR-serie bygger videre på mærkets engagement i serien. Motoren er en toliters rækkefirer med turbo.

Cupras konventionelle TCR-racer bygger videre på den platform, vi efterhånden har kendt nogle sæsoner. Det er en toliters rækkefirer med turbo, der producerer 340hk/410nm og med sekventiel gearkasse rammer den 100 km/t på 4,5 sekunder. Bilen, Cupra Leon Competición, har i øvrigt været til salg forud for verdenspremieren og forudbestilte biler leveres hos Cupra fra april.

Annonce:

Forfatter: Kim Gripping

Motorsportsfotograf og forhenværende PR-ansvarlig for flere kørere og teams i ind- og udland, blandt andet Morten Dons under hans år i European Le Mans Series. Brænder for den gode historie og de skæve vinkler.

Skriv et svar