ACO har her til aften uddelt de sidste pladser til årets Le Mans og præsenteret en 62 biler lang grid. Det er en præsentation, som kastede et par overraskelser af sig undervejs. Mest iøjefaldende er det nok, at High Class Racings håb om at stille med to LMP2-racere indtil videre er parkeret i reservefeltet.

High Class Racing står i forvejen med én bil i kraft af deres faste engagement i WEC med #33, der har Anders Fjordbach, Kenta Yamashita og Mark Patterson som kørere – men det danske team håbede også at kunne stille en bil med startnummer 20 med Jan Magnussen i spids for kørerbesætningen. Men bilen er aktuelt nummer fire på reservelisten.

Annonce:

Listen rummer derudover faste navne fra WEC, og Michael Christensen, Nicki Thiim, Marco Sørensen og Nicklas Nielsen er således alle på plads i kraft af dén deltagelse.

Michelle Gatting kommer tilbage til Le Mans med Iron Lynx, som i dag også kunne præsentere et fuldt engagement i European Le Mans Series og som noget nyt også i Michelin Le Mans Cup, hvor Gatting skal køre sammen med teamets stifter, Deborah Mayer. Til Le Mans og ELMS er lineuppet derimod det samme som i fjor, og hun deler derfor bil med Manuela Gostner og Rahel Frey.

Boxengasse fangede Michelle Gatting til en hurtig kommentar:

– Vi var forberedte på, at chancen nok var der. Jeg havde sagt her op til, at vi nok var 99,9 procent sikre, men man bliver jo alligevel usikker… Det har været lidt spændende her den sidste time, og jeg havde lidt ondt i maven over det. Men reaktionen er noget nær den samme som sidste år – jeg blev helt rørt over, at vi fik chancen igen. Det er stort at få den anerkendelse af det arbejde, vi gjorde sidste sæson, forklarer hun.

Iron Lynx er en del af et særdeles stort Ferrari-lineup i 24-timersklassikeren i år, og derfor er der også lagt op til, at alt skal optimeres yderligere frem mod juni for teamet:

– Det er så vigtigt, at vi kommer ud og gør det endnu bedre i år. Ferrari står stærkt, og vil få en bedre støtte end sidst – og samtidigt er vi blevet en del klogere på løbet efter sidste år, forklarer Michelle Gatting og fortsætter:

– Jeg ser frem til at fortsætte med teamet. Vi har et lidt andet setup i år, og der kommer et par tilføjelser i teamet, som jeg ikke kan sige så meget om endnu – men sikkert er det, at vi skal fortsætte stilen. Vi skal ud at lave et resultat, og vi er der bestemt for at vinde. Det kræver et stort fokus og en masse forberedelse, som vi skal i gang med nu, siger hun.

Også Christina Nielsen og GEAR Racing har fået plads med en Ferrari i LMGTE Am. Det er lidt atypisk, for GEAR Racing kører i IMSA Weathertech Sports Car Championship med Lamborghini, men står klar på startlisten som nummer 81.

Du kan få hele listen her:

Annonce:

Forfatter: Niklas Majgaard

Et mere eller mindre livslangt forhold til racing skal ud i ord og tekst. Som journalist begyndte det hele i avisbranchen, men også motorsport er der plads til. Aktuelt er jeg presseansvarlig for TCR Denmark, den dansk/skandinaviske DS3 Cup og hos sjællandske Insight Racing, ligesom kundegruppen også tæller opgaver i en række andre serier. Hjertet banker først og fremmest for gode historier, touringcars og sportsvogne.

Skriv et svar