High Class Racing har allerede kørt årets første løb i form af deltagelsen i Rolex 24 at Daytona, og er i fuld gang med forberedelserne til sæsonen i FIA WEC, som åbner i april. Men det nordjyske team har også en plan mere i støbeskeen – en plan, de tirsdag middag har løftet sløret for.

High Class Racing går nemlig også ind i GT-racing med SRO’s nye Fanatec GT2 European Series, som får premiere i år og afvikles over fem løbsweekender. Serien har indtil videre opbakning med kundebiler fra Audi, KTM, Lamborghini og Porsche, og det bliver med Audi, at det danske team går ind i den nye GT-serie.

Annonce:

I en pressemeddelelse forklarer teamchef Nikolaj Johansen:

– Vi føjer mere til High Class Racings indsats i sportscars, som er et marked i konstant udvikling. Vi er glade for at kunne gå sammen med SRO Motorsports Group, som har markeret sig som en dominerende spiller i GT-racing på regionalt og globalt plan, siger han og fortsætter:

– Vi har i nogen tid haft kig på netop GT2-serien, for vi manglede en klasse, som kunne bygge bro mellem High Class Racings akademi og vores programmer i prototyper. GT2 er yderst konkurrencedygtig og kører på de største baner i Europa, og derfor var det et godt match. Og jeg er sikker på, at det bliver rigtig sjovt, siger han.

High Class Racing prøvede i januar for første gang kræfter med Rolex 24 at Daytona, og til april går det løs i LMP2, når teamet starter sæsonen i FIA WEC med Jan Magnussen, Anders Fjordbach og Dennis Andersen. Foto: IMSA

Audis R8 LMS GT2, som High Class Racing kører med i denne sæson, er en videreudvikling af Audis succesrige R8 LMS GT3 – men med næsten 30 procent flere kræfter. GT2-versionen kører fortsat med Audis 5,2 liters V10 sugemotor, men yder her 640 hk.

Fanatec GT2 European Series er support til GT World Challenge Europe og starter på Monza den 15-17. april, inden det går videre til Hockenheim, Silverstone, SPA-Francorchamps og Paul Ricard. High Class Racing har endnu ikke sat navne på kørerne, men de følger snarest, skriver teamet i pressemeddelelsen.

Annonce:

Forfatter: Niklas Majgaard

Et mere eller mindre livslangt forhold til racing skal ud i ord og tekst. Som journalist begyndte det hele i avisbranchen, men også motorsport er der plads til. Aktuelt er jeg presseansvarlig for TCR Denmark, den dansk/skandinaviske DS3 Cup og hos sjællandske Insight Racing, ligesom kundegruppen også tæller opgaver i en række andre serier. Hjertet banker først og fremmest for gode historier, touringcars og sportsvogne.

Skriv et svar