Det er ikke nemt at samle en langtidsholdbar kalender for en international løbsserie i øjeblikket, og det har IMSA også måttet sande. IMSA Weathertech Sportscar Championship får et par ændringer i den første weekend af juli, hvor det planlagte løb på Mosport i Canada nu er aflyst – i stedet holder man fast i weekenden, men kører et løb mere på Watkins Glen, som er back-to-back med det, der køres ugen forinden, den 26-27. juni.

Men det bliver lidt anderledes til det andet løb på Watkins Glen, som kommer til at hedde Weathertech 240 at the Glen – løbet køres nemlig fredag den 2. juli.

Annonce:

Atter er coronarestriktioner baggrunden for ændringen. Mosport er i Canada, og de canadiske regler i forhold til karantæne har fået IMSA til at aflyse løbet for andet år i træk. Samtidigt er der også en ændring for LMP2, for klassen var oprindeligt ikke en del af programmet for løbet på Mosport, men er nu med på Watkins Glen, hvor alle fem klasser i IMSA kører.

Den resterende kalender tager sig derfor således ud:
  • 14-16. maj – Acura Sports Car Challenge at Mid-Ohio (2 timer og 40 minutter)
  • 11-12. juni – Detroit Grand Prix (1 time og 40 minutter)
  • 24-27. juni – Sahlen’s Six Hours of the Glen, Watkins Glen (6 timer)
  • 1-2. juli – Weathertech 240 at the Glen, Watkins Glen (2 timer og 40 minutter)
  • 16-17. juli – Northeast Grand Prix, Lime Rock Park (2 timer og 40 minutter)
  • 6-8. august – IMSA Sports Car Weekend, Road America (2 timer og 40 minutter)
  • 10-12. september – Weathertech Raceway Laguna Seca (2 timer og 40 minutter)
  • 24-25. september – Acura Grand Prix of Long Beach (1 time og 40 minutter)
  • 8-10. oktober – Michelin GT Challenge at VIR, Virginia International Raceway (2 timer og 40 minutter)
  • 11-13. november – Motul Petit Le Mans, Road Atlanta (10 timer)

Husk, at du altid får det nyeste om international og dansk motorsport her på Boxengasse. Så følg os på www.facebook.com/boxengasse og på vores gruppe, https://www.facebook.com/groups/nytommotorsport/.

Annonce:

Forfatter: Niklas Majgaard

Et mere eller mindre livslangt forhold til racing skal ud i ord og tekst. Som journalist begyndte det hele i avisbranchen, men også motorsport er der plads til. Aktuelt er jeg presseansvarlig for TCR Denmark, den dansk/skandinaviske DS3 Cup og hos sjællandske Insight Racing, ligesom kundegruppen også tæller opgaver i en række andre serier. Hjertet banker først og fremmest for gode historier, touringcars og sportsvogne.

Skriv et svar