Han har allerede tre danmarksmesterskaber på CV’et – og nu går jagten ind på det næste. Martin Andersen har valgt at tage springet ind i TCR Denmark efter tre sæsoner og senest et 2018-mesterskab i Super GT Danmark.

Med sig ind i den spritnye satsning har han ingen ringere end de dobbelte verdensmestre i TCR, for den hurtige midtjyde har nemlig sikret sig et samarbejde med Hyundai Danmark om en Hyundai i30N TCR – samme bil, som i udlandet har kørt sig til de seneste to VM-titler.

Annonce:

– Det bliver i Hyundais i30N TCR i samarbejde med Hyundai Danmark. Teamets plan for i år er, at vi skal stille med én bil, og jeg er enormt stolt af, at de har kigget min vej i forhold til det. Det er mega fedt, og det er en kæmpe mulighed for mig, at kunne lave en aftale med et mærke, som har vundet WTCR to år i streg, slår Martin Andersen fast.

Den nye klasse er desuden et moderne blik tilbage på den tid, hvor det hele begyndte for Martin Andersen og resten af teamet:

– Det er virkelig nogle fine biler. Det minder om dengang for 15 år siden, hvor DTC var på toppen af standardvognsracing, og det er de biler, som TCR er et moderne svar på. Det er blevet taget rigtig godt imod af alle vores sponsorer og hele teamet, så det er noget, jeg ser frem til at komme i gang med.

Nye udfordringer
Samtidigt byder TCR Denmark på nye og ganske anderledes udfordringer end Martin Andersen har stiftet bekendtskab med i de seneste sæsoner. Men livet i en stærk forhjulstrækker er alligevel ikke helt fremmed for Andersen, som tilbage i 2014 kørte Yokohama Super Cup i en Seat Leon Supercopa – en bil, som på sin vis trækker tråde til dagens TCR-racere.

– Jeg skal ud at lære noget nyt efter fem år med baghjulstræk, og det glæder jeg mig meget til. Det her er helt åbent, og det er en serie, hvor du kan en hel masse ting i både ind- og udland, hvilket jeg synes er super fedt. Jeg synes også formatet med officielle kontrollører fra FIA og en stærk kalender er et super godt setup.

Sæsonens første løb venter i juni, og med et helt nyt felt i helt nye biler er det svært at spå om styrkeforholdet i klassen endnu. Men Martin Andersen har et mål:

– Det hele er nyt, og jeg vil tro alle har et mål om at ende i top fem, når mesterskabet er afgjort. Det vil vi også, og jeg mener, det er realistisk. Vi har Hyundai Motorsport i ryggen med god support, og de har internationalt været særdeles konkurrencedygtige i de sidste par sæsoner. Nu er det vores tur, slår han fast.

Der er premiere på TCR Denmark i weekenden 20-21. juni på Jyllandsringen.

Forfatter: Pressemeddelelser

Denne artikel er indsendt af et team, en kører eller anden aktør i motorsporten. Boxengasse er dermed ikke afsender på indholdet og kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle stødende kommentarer.

Skriv et svar