Mikkel Jensen hiver i øjeblikket masser af store nyheder hjem hos sin arbejdsgiver, BMW Motorsport. Forleden kunne vi berette, at danskeren kom i spil til en eftertragtet DTM-test på Jerez, og i samme ombæring blev det også officielt, at BMW opgraderede den 23-årige østjyde til fabrikskører.

Nu er den første udfordring for 2019 så landet i Mikkel Jensens kalender, for til februar går turen til Australien og Bathurst 12 Hour. Her skal han køre for Team Walkenhorst, hvor han skal dele bil med hollandske Nick Catsburg og norske Christian Krognes.

Annonce:

Opgaven er Jensens første som fabrikskører for BMW, og med til Australien følger også nogle ganske større forventninger. En opgave, som han er helt klar på at tage op:

– Det bliver mit første job som fabrikskører for BMW, så nu er der helt klart større forventinger, end der har været til mig hidtil. Som junior præsterede jeg over forventning for Team Schnitzer i ADAC GT Masters i år, men med en fabrikskontrakt er forventningerne generelt større. Jeg føler mig godt tilpas i M6 GT3’eren, men nu følger der en masse nyt med. Løbet bliver det længste, jeg har kørt – så det kræver en kombination af at være hurtig og stabil, men uden man tager for mange risici, forklarer Mikkel Jensen og tilføjer:

– Det er helt klart den største opgave i min tid hos BMW, som jeg venter nu.

Hockenheim (GER) 21th September 2018. BMW M Motorsport, ADAC-GT Masters, Round 7, #42 BMW Team Schnitzer (GER) BMW M6 GT3, Mikkel Jensen (DEN).

Jeg føler mig godt tilpas i M6 GT3’eren, men nu følger der en masse nyt med. Løbet bliver det længste, jeg har kørt – så det kræver en kombination af at være hurtig og stabil, men uden man tager for mange risici. – Mikkel Jensen, BMW Motorsport

 

Mount Panorama forude

Den anden ubekendte faktor i Australien er banen. Hvis du tidligere har set klip fra Mount Panorama eller måske kørt den i en simulator, så vil du vide, at det ikke bare er en racerbane. Den australske bane er selvsagt ikke en, Mikkel Jensen har beskæftiget sig det store med endnu, men det er godt på vej. Der er nok at se til, vurderer han:

– Jeg har kørt den lidt på simulatoren, men jeg har faktisk ikke beskæftiget mig meget med den. Men det er en spændende bane, og på bjergsektionen skal man holde sig vågen. Enhver fejl kan koste dig løbet der. Murene står usædvanligt tæt, og man skal brage indover banens curbs for at være hurtig – men samtidigt går det også stejlt nedad. Jeg har ikke været der, men jeg forventer, at den bane er det sværeste, der eksisterer i banesport, lyder den umiddelbare konstatering fra Mikkel Jensen.

Udfordring eller ej, så glæder danskeren sig til februar:

– Løbet har en lang historie, og Mount Panorama er ikke ligefrem kendt for at skuffe. Det løb tiltrækker altid god opmærksomhed, og der er altid lagt op til godt racerløb. Jeg glæder mig meget til at komme til Australien, og jeg har hørt, at der er mange fans!

Annonce:

Forfatter: Niklas Majgaard

Et mere eller mindre livslangt forhold til racing skal ud i ord og tekst. Som journalist begyndte det hele i avisbranchen, men også motorsport er der plads til. Aktuelt er jeg presseansvarlig for TCR Denmark, den dansk/skandinaviske DS3 Cup og hos sjællandske Insight Racing, ligesom kundegruppen også tæller opgaver en række andre serier. Hjertet banker først og fremmest for gode historier, touringcars og sportsvogne.

Skriv et svar