Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Bastian Buus kører DTM i 2025

Foto: Porsche
Annonce:

Bastian Buus har et spændende 2025 i vente, for her kan koldingenseren bygge videre på sin allerede store erfaring med tysk motorsport, når destinationen hedder DTM for Allied Racing og Porsche. Dels er det også en retur til samarbejdet med Allied, som har spillet en stor rolle i Buus’ vej ind i Porsche, dels er det første gang Bastian Buus kører DTM.

– At køre i DTM er opfyldelsen af en kæmpe drøm. Det er en topserie med en lang historie, og det er en serie, som alle de store mærker gerne vil vinde. DTM er blevet til et benhårdt GT-mesterskab med fabriksstøttede teams, så derfor er det en kæmpe ære at få lov til at stille op for Porsche, som vandt konstruktørmesterskabet i 2023 og har som mål at generobre titlen i 2025,” siger Bastian Buus i en pressemeddelelse søndag.

Danskeren er til gengæld ikke et ukendt navn hos tyske Allied Racing. Bastian Buus har nemlig fire års erfaring med teamet, med hvilket han sikrede det europæiske GT4-mesterskab i 2020, hvorefter han kørte tre fulde sæsoner i Porsche Carrera Cup Deutschland og en enkelt i Porsche Carrera Cup France med samme hold.

– DTM bliver enormt hårdt. Konkurrencen er ekstrem, og derfor er det fedt at gå ind i kampen i kendte rammer. Det er samtidig teamets debut i DTM-serien, og derfor er jeg forsigtig med forventningerne, men jeg har masser af håb om, at det bliver et rookieår, hvor vi kan vise nogle gode resultater, tilføjer Buus.

Allied-Racing stiller til start med to Porsche 911 GT3 R, og Bastian Buus teamer op med schweiziske Ricardo Feller, som er en erfaren profil i DTM-regi. Den 24-årige Feller er nemlig regerende DTM-mester og bliver fra 2025 en del af gruppen af kørere, som – akkurat som Buus – er på kontrakt med Porsche Motorsport.

2025-udgaven af DTM består af 16 sprintløb fordelt på otte afdelinger, og det hele starter på tyske Oschersleben den 25.-27. april.

Lignende artikler
Annonce:

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så får du altid det nyeste!

Det er god stil at dele godt indhold med andre
Facebook
Twitter
LinkedIn
Bag artiklen