Corvette Racing har endnu engang annonceret at de deltager i FIA WEC sæsonåbningen. Originalt var sæsonåbneren Portimao, men da denne afdeling er rykket til d. 13. juni, annoncerer Corvette Racing nu deres deltagelse i Belgien – den nye sæsonåbningsweekend. Corvette detlager dermed i ’6 Hours of Spa-Francorchamps’ d. 29. april – 1. maj med Corvette C8.R.
Direkte fra ’Rolex 24 At Daytona’ i IMSA-mesterskabet med en sejr, har Corvette nu besluttet at benytte en enkelt C8.R til WEC sæsonåbningen, og ikke med hvem som helst. Spanske Antonio Garcia og britiske Oliver Gavin skal køre Corvette nummer 63, hvilket gør det til første gang de to deler bil i deres Corvette karrierer.
At køre med i ’6 Hours of Spa-Francorchamps’ giver det amerikanske LMGTE Pro-team en vigtig opdatering på specifikke regler og strategiske metoder som er unikke til FIA WEC-mesterskabsafdelinger. Blandt andet pitstop- og safety car procedurer er nogle af de største forskelle mellem WEC og IMSA.
Corvette har tidligere annonceret at de kører med to biler til dette års 24 timers Le Mans d. 21-22. august. Se fordelingen af de 62 pladser ved Le Mans 2021
Husk, at du altid får det nyeste om international og dansk motorsport her på Boxengasse. Så følg os på www.facebook.com/boxengasse og på vores gruppe, https://www.facebook.com/groups/nytommotorsport/.