Det blev til en godkendt debut for Team Flexlease.nu / Strøjer Tegl i OK Mobil 1 Super GT. I lørdagens kvalifikation placerede teamets to kørere sig på anden- og tredjepladserne, så det var en godt tilfreds teamchef, Boxengasse fangede kort efter kvalifikationen lørdag.
– Ja, jeg er rigtigt tilfreds! Det er en god start på en ny sæson i en ny klasse, og jeg synes at drengene har gjort det lige efter bogen, fortæller John Nielsen om Kevin Rossel og Christian Sørensens indsats på banen.
– Vi har fået to kørere, der matcher hinanden rigtigt godt, både i forhold til hastighed og kørestil. Det betyder at de både kan presse hinanden på banen og gøre hinanden dygtigere, og det er noget som gør os stærke som et team.
Med skiftet fra DTC til Super GT-serien har teamet taget hul på et nyt kapitel i sin historie. Fire år og to mesterskaber blev det til i DTC, men en manglende TV-aftale var udslagsgivende for et skifte til den sønderjyske klasse:
– Vi har lovet mange af vores sponsorer at køre i en klasse med TV-dækning, og da DTC ikke længere kunne garantere det, måtte vi handle. Og da Tom Pedersen og Super GT præsenterede en meget ambitiøs serie med en flot TV-pakke, så det blev ikke et svært valg, forklarer teamchefen om skiftet.
Fremtiden ser lys ud
Om bilen og serien er Danmarks første Le Mans-vinder helt klar i spyttet: Det er en rigtig racerbil med alt, der skal til:
– Jeg har selv kørt en del omgange i bilen for at kunne snakke med, når kørerne diskuterer opsætning og ideallinjer, og jeg må sige at den kører rigtigt godt. Og så lyder de helt fantastisk med V6-motoren; det er noget jeg sætter pris på! Jeg tror at der er en god fremtid i den her klasse de næste år.
Teamets tidligere DTC-mester, Lasse Sørensen, er i denne sæson sendt afsted til udlandet for at køre den europæiske NASCAR-serie. Det er helt på linje med visionen for teamet, hvis ambition er at hjælpe danske talenter til en karriere i motorsporten.
– Vi har sendt Lasse til udlandet i år, og det er første del af rejsen for os. Om nogle år skulle vi gerne have hjulpet nogle kørere så langt op i rækkerne, at vi begynder at få lidt af vores investering tilbage, som vi så kan geninvestere i nye kørere, fortæller John Nielsen, som også løfter lidt af sløret for visionen for fremtiden:
– På sigt håber vi på at kunne fuldende cirklen og selv drive indsatsen i udlandet også. Det ville være rigtig godt.
Efter alt at dømme slutter ambitionerne for Team Flexlease.nu / Strøjer Tegl altså ikke på toppen af Super GT-podiet, men nærmere som et danskdrevet internationalt team. Kunne udlandet dermed være næste mål, når Super GT-klassen er vundet?
– Det kunne det godt være. Det ville da være sjovt at prøve, slutter John Nielsen.