Efter tirsdagens navneskifte fra Danish Supertourisme Turbo til Super GT Danmark fik vi kontakt til promotor og idémand, Tom Pedersen, som midt i arbejdet for at skabe en endnu mere interessant 2019-sæson havde tid til at give sine tanker omkring det nye navn og fremtiden.

– Vi syntes at det var på tide at forny os. Det med tre-bogstavsnavne skaber for meget forvirring om hvem, vi er og hvad vi laver, fortæller Tom Pedersen, som søgte efter et navn uden behov for forkortelser. Det blev til Super GT Danmark, hvor ‘Super’ er arvet fra det originale navn og fortsat indikerer at det altså er de franske Supertourisme-biler, som kører på banen.

Annonce:

Ét af de spørgsmål, vi her på redaktionen har stillet, er om det slægtskab til den japanske Super GT-serie, som det nye navn indikerer. Det er der ikke nogen større bagtanke med, forsikrer baneejeren, promotoren og teamejeren:

– Vi koncentrerer os om os selv. Japan ligger langt fra Danmark, og vi er ikke associeret med dem. Klassen (Super GT Danmark, red.) er skabt, og navnet er blot ændret og forstærket. 2019 bliver vores bedste år hidtil, og både jeg og folkene omkring Super GT glæder os rigtigt meget til at vise hvad vi har præsteret hen over vinteren.

Dermed er lidt af mystikken taget ud af ballonen, men alt tyder på at vi ikke har hørt det sidste til Super GT-klassen og Padborg Park i denne vintersæson. Ikke mindst bliver det interessant at se hvordan årets mester i OK Mobil1 Legend Cars Cup, Michael Christensen, tackler sin debut i Super GT næste sæson. Her skal man huske på, at Legends-mesteren har flere succesfulde sæsoner bag sig i den hedengangne Renault Clio Cup, så det er ikke en hvem-som-helst, der stiller op.

Annonce:

Forfatter: Kim Gripping

Motorsportsfotograf og forhenværende PR-ansvarlig for flere kørere og teams i ind- og udland, blandt andet Morten Dons under hans år i European Le Mans Series. Brænder for den gode historie og de skæve vinkler.

Skriv et svar