I 2026 er det britiske McLaren-team, Garage59, ikke blot at finde i GT World Challenge, men også i FIA WEC. McLarens GT3-biler har hidtil været drevet af United Autosports, men da de som bekendt kommer med McLarens nye Hypercar, så har man valgt at give stafetten videre til Garage59 i GT3.
Med andre ord er der tale om en stor udvidelse af aktiviteterne i teamet, som sideløbende også fortsætter i GT World Challenge. Samtidigt flytter teamet også ind i nye omgivelser i britiske Northampton for at få plads til at drive den nu markant større indsats.
Teamchef Andrew Kirkaldy ser frem til de nye udfordringer:
– At konkurrere i WEC med to McLaren GT3-racer er mere end bare et fremskridt – det er også en klar understregning af, hvor vi vil hen. Vi ved, hvor skarp konkurrencen er i WEC, men vi tror på, at vi har de rette folk og den rette infrastruktur til at løfte opgaven fra første færd.
Garage59 har indtil videre ikke sat navne på kørere til hverken GT World Challenge eller WEC endnu.