1 min. læsning

Garage59 overtager McLarens GT3-program i WEC

24 Hours of Spa Francorchamps
Spa, Belgium
24th - 29th June 2025
Photo: Drew Gibson / Garage 59
Skrevet af
Udgivet
Foto
Del artikel

I 2026 er det britiske McLaren-team, Garage59, ikke blot at finde i GT World Challenge, men også i FIA WEC. McLarens GT3-biler har hidtil været drevet af United Autosports, men da de som bekendt kommer med McLarens nye Hypercar, så har man valgt at give stafetten videre til Garage59 i GT3.

Med andre ord er der tale om en stor udvidelse af aktiviteterne i teamet, som sideløbende også fortsætter i GT World Challenge. Samtidigt flytter teamet også ind i nye omgivelser i britiske Northampton for at få plads til at drive den nu markant større indsats.

Teamchef Andrew Kirkaldy ser frem til de nye udfordringer:

– At konkurrere i WEC med to McLaren GT3-racer er mere end bare et fremskridt – det er også en klar understregning af, hvor vi vil hen. Vi ved, hvor skarp konkurrencen er i WEC, men vi tror på, at vi har de rette folk og den rette infrastruktur til at løfte opgaven fra første færd.

Garage59 har indtil videre ikke sat navne på kørere til hverken GT World Challenge eller WEC endnu.

Det er god stil at dele godt indhold med andre

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så er du altid opdateret!

Bag artiklen

Lyt med på seneste episode