2 min. læsning

God dansk førstedag i GT Open

2021 36 73
Udgivet
Foto
Del artikel

GT Open er nået til Imola, og det blev på alle måder en både god og varm første løbsdag for de danske navne. GT Open kører to løb på én weekend, og derfor venter endnu et i morgen. Lørdagens løb endte godt for både Frederik Schandorff og Jens Reno Møller, som kører i hver deres klasse.

For Schandorff blev det til en generel andenplads, hvilket er med til at udbygge mesterskabsføringen for Schandorff og Michele Beretta, da de på løbets sidste omgange formåede at bringe sig op på andenpladsen og dermed foran den nærmeste konkurrent i mesterskabskampen, Lechners Porsche 911 GT3R med Al Faisal Al Zubair og Andy Soucek.

Andenpladsen giver ekstra otte points forspring i den samlede stilling, hvor Frederik Schandorff og Michele Beretta fører. Foto: GT Open

Michele Beretta åbnede løbet fra 2. startposition og indledningen gav ikke anledning til de store forskydninger – faktisk var det først efter sidste stop, at tingene for alvor begyndte at røre på sig, hvor Schandorff kom på banen fra stoppet som treer og fik indhentet Al Faisal. I sidste ende måtte køreren fra Oman dog give efter for Schandorffs pres, og dermed kunne østjyden sætte en god pointhøst ind på kontoen.

I Pro-Am blev det til dansk/norsk sejr for Hondas Jens Reno Møller og Marcus Påverud. Sidstnævnte husker danske banesportsfans helt sikkert fra DS3 Cup herhjemme, og nordmanden var i løbets begyndelse garant for en fed duel med Inception Racings Joe Osborne – en duel som Osborne i sidste ende kom bedst ud af ved at udnytte en lille fejl fra Påverud.

Efter kørerskiftet fik Jens Reno Møller svaret igen bag rattet af den sorte NSX GT3, og kunne tage sejren hjem i Pro-Am.

Det er god stil at dele godt indhold med andre

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så er du altid opdateret!

Bag artiklen

Lyt med på seneste episode