NTT Indycar Series udskyder de nye hybridmotorer grundet mangel på varer, og derfor fortsætter serien med brugen af 2,2-liters V6 twin-turbomotorerne næste år. Introduktionen skulle have fundet sted i 2023, men bliver nu rykket til 2024.
– Vi er tilfredse med tempoet i den tekniske udvikling af 2,4-liters turboladede V6-hybridmotor, mens vi forbereder den til konkurrence, siger Indycar-præsident Jay Fye og fortsætter:
– Vi er opmuntrede over de fremskridt som vores team og vores partnere har gjort, men der skulle træffes en øjeblikkelig beslutning for at sikre, at vi er forberedt til sæson 2023 ved at bruge vores nuværende 2,2-liters motorer, afslutter præsidenten i pressemeddelelsen.
Næste udfordring for Christian Lundgaard og resten af Indycar-feltet bliver sæsonens første løb på en ovalbane, når der skal køres 248 omgange på Texas Motor Speedway til XPEL 375 den 20. marts.
Husk, at du altid får det nyeste om international og dansk motorsport her på Boxengasse. Så følg os på www.facebook.com/boxengasse og på vores gruppe, https://www.facebook.com/groups/nytommotorsport/. Gæst også vores nye gruppe om Christian Lundgaards Indycar-eventyr her!
Læs også vores Indycar-guide her!