Tumult og kovendinger kan hjælpe Christian Rasmussen i IndyCar

Foto: Chris Owens/Penske Entertainment

Andretti Autosport står lige nu i en kaotisk situation, hvor holdet mod alle forhåbninger og forventninger endnu ikke kan bide sig sikre for 2023, hvad angår kørerbesætningerne. Det erfarer Boxengasse fra flere kilder.

Christian Rasmussen, der aktuelt er ét af de største danske formeltalenter i Danmark, har ikke haft det mest fantastiske 2022, og uheldene har tårnet sig op om den 22-årig dansker. Selvom Rasmussen med en – i skrivende stund – sjetteplads i Indy Lights-mesterskabet og dermed med den laveste placering af alle i alt fire Andretti-kørere, måske ikke ligner en klar kandidat til et muligt, ledigt sæde hos Andretti Autosport Hondas NTT IndyCar Series-kørerbesætning, så kan der være hjælp på vej.

Christian Rasmussen under Grand Prix of St. Petersburg, der blev kørt i St. Petersburg, Florida. Foto: Penske Entertainment/Chris Jones

Devlin DeFrancescos fyringstrussel muligvis indstillet

Medio august kunne vi her på Boxengasse erfare, at Andretti Autosport i juli måned havde påbegyndt en research på en afløser til DeFrancescos racer med #29. Nu er meldingen dog en helt anden, og det forlyder at holdet nu muligvis vil tilbyde canadieren en flerårig kontrakt.

Devlin DeFrancesco sikrede sit sæde i IndyCar i november 2021 som resultatet af en sjetteplads i Indy Lights. Canadieren har dog ikke leveret de ”ønskede præstationer”, og derfor var hans status tvivlsom – nu ser Andretti Autosport dog ud til at være vendt på en tallerken, og er muligvis klar til flere år med Devlin DeFrancesco som en del af holdet.

Devlin DeFrancesco under Sonsio Grand Prix på Road America i Wisconsin. Foto: James Black/Penske Entertainment

Colton Herta til Formel 1?

Skulle Devlin DeFrancesco officielt ende med at sætte sin signatur på en forlængelse, så vil det ikke være nødvendigvis være lig med en smækket dør i hovedet på danske Christian Rasmussen. Hvis rygterne taler sandt kan Andretti Autosports amerikanske superstjerne Colton Herta nemlig ende bag rattet i en AlphaTauri-racer i 2023, og her spiller alle faktorer ind. Fernando Alonso smutter fra Alpine F1 Team til Aston Martins Formel 1-hold, og trods en underskrevet 2023-kontrakt hos Scuderia AlphaTauri kan Pierre Gasly være et emne hos franskmændene fra Alpine.


Boxengasse er i besiddelse af oplysningerne fra Andretti Autosport om Colton Herta og Devlin DeFrancesco, men oplysningerne om AlphaTauris interesse i Herta er baseret på flere kilder fra amerikanske motorsportsjournalister og medier.

Colto Herta i sin Gainbridge-Honda under Honda Indy Grand Prix of Alabama. Foto: James Black/Penske Entertainment

I øvrigt præsenterede Andretti Autosport torsdag aften dansk tid, at Hunter McElrea forlænger med teamet og dermed også bliver at finde i Indy Lights i 2023. Dertil skal Jamie Chadwick også teste for Andretti Autosport medio september.

Husk, at du altid får det nyeste om international og dansk motorsport her på Boxengasse. Så følg os på www.facebook.com/boxengasse og på vores gruppe, https://www.facebook.com/groups/nytommotorsport/. Vil du følge Christian Lundgaards færden vest for Atlanten og samtidig have et objektivt indblik i IndyCar-serien, så kan du også blive medlem af Boxengasses egen Lundgaard- og Indycar-gruppe her.

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så får du altid det nyeste!

Det er god stil at dele godt indhold med andre
Facebook
Twitter
LinkedIn
Bag artiklen
Annonce: