Tirsdag morgen kom nyheden om, at Le Mans-arrangøren ACO var på vej med lidt af en ændring forud for årets udgave af Le Mans – nemlig, at 60 biler skulle blive til 62, og at dette blandt andet vil åbne døren for, at danske High Class Racing kan stille til start i LMP2.

Boxengasse har morgenen igennem forsøgt at få dette bekræftet, og det står nu klart, at det hele holder stik – High Class Racing er på startgridden til juni. Det bekræfter manager Peter Utoft overfor Boxengasse klokken 11.10:

Annonce:

– Det er en kæmpe cadeau til alle i teamet, at vi nu får den her mulighed. Det er stort for os alle, og racing er jo en holdsport, så det er først og fremmest til og for hele holdet.

At bekræftelsen nu lander – godt to måneder før løbet – betyder også, at High Class Racing er lidt bagefter konkurrenterne i forhold til forberedelserne, men Peter Utoft forsikrer, at High Class Racing er klar til at tage kampen op:

– Alt er gjort klar, så det er mest et spørgsmål om at trykke på knappen. Men vi er naturligvis seks uger bagefter de andre, så det bliver en spændende tid, vi går i møde.

At de 60 pladser skulle blive til 62, blev i første omgang afsløret af engelske Dailysportscar.

Sagen er den, at ACO har vurderet, at der kan indsættes yderligere to garager mellem det, der hedder Module Sportif og selve pitgaragerne. Det er det sted, du måske har gået igennem til og fra pitwalk på banen.

Aftalerne skulle med High Class Racings offentliggørelse af Le Mans-debuten være på plads, og derfor kommer flere biler fra reservelisten nu i spil. En reserveliste, som High Class Racing også var en del af i 2018.

Opdateret deltagerliste:

https://assets.lemans.org/explorer/pdf/courses/2019/24-heures-du-mans/entry-list-24-heures-du-mans-2019.pdf?fbclid=IwAR3bxPLRrdaoKiMvVqKhe62XAoRAMwfWWtBU8HCz2IAKopLQVprscQ-Wric

Alle pladser besat til Le Mans

Danske High Class Racing storsatser på LMP2

Annonce:

Forfatter: Niklas Majgaard

Et mere eller mindre livslangt forhold til racing skal ud i ord og tekst. Som journalist begyndte det hele i avisbranchen, men også motorsport er der plads til. Aktuelt er jeg presseansvarlig for TCR Denmark, den dansk/skandinaviske DS3 Cup og hos sjællandske Insight Racing, ligesom kundegruppen også tæller opgaver i en række andre serier. Hjertet banker først og fremmest for gode historier, touringcars og sportsvogne.

Skriv et svar