Franz Hermann… Øh, Max Verstappen, løb meget passende med overskrifterne i lørdagens afdeling af Nürburgring Langstrecken Serie, som samtidigt er sæsonens næstsidste. For siden den firedobbelte F1-verdensmester tidligere på året kørte en GT3 test under alias er der i kulissen blevet arbejdet på, at Verstappen skulle have en Ring Permit, altså en kørselstilladelse til GT3 på Nürburgring Nordschleife – og helst også nå at køre et løb i den største klasse i denne sæson.
Tilladelsen kom i hus ved den seneste afdeling af NLS på Nürburgring, og i dag kom så løbsdebuten, som oven i hatten endte med sejr for Verstappen og holdkammerat Christopher Lulham i en Ferrari 296 GT3.
Sejren i lørdagens firetimersløb blev en realitet efter en stærk start af hollænderen, som straks kørte sig i føring efter at være startet som treer, og dernæst fik han bygget et hurtigt forspring op til den nærmeste forfølger, som var Frank Stippler i en Ford Mustang GT3 fra Haupt Racing Team.
Godt midtvejs kunne Lulham så overtage Verstappen-Ferrarien og fortsatte takterne, så han kunne holde ikke bare én, men to HRT Mustangs stangen hele vejen til mål.
Set med danske briller var der ikke så meget at komme efter i dag, for Bastian Buus og Dinamic GT kvalificerede sig, men tog ikke starten, og Boxengasse kan på vores kilder forstå, at fokus hos det italienske team først og fremmest var på at samle flere data frem mod næste års Nürburgring 24h. Derfor blev det også et mærkeligt løb i dag for Buus og Joel Sturm.