Mens Nürburgring 24h kom godt fra start i time 1, så står det hele nu stille, og alle biler er tilbage i pitlane. Årsagen er, at strømmen er gået i pitbygningen på Nürburgring, og uden strøm til race control kan man ikke køre.
Der er aktuelt ikke en tidsramme på, hvornår strømmen er tilbage og løbet kan genoptages.
Ferrari var i spids ved strømafbrydelsen, hvor David Perel førte for Realize Kondo Racing foran Adam Christodoulou i Mercedes AMG og Mattia Drudi for Walkenhorst Motorsport og Aston Martin. Drudi sad samtidigt med den bedst placerede danskerbil på tidspunktet, da han deler bil med Nicki Thiim.
Bastian Buus har endnu ikke været i bilen, men Matteo Cairoli ligger P18 i Dinamics Porsche.
Andreas Jochimsens BMW M4 GT4 i SP10-klassen er aktuelt femmer, og Kaj Schubert var nummer ni i VT2 Hecka inden afbrydelsen.
Løbet genoptages efter planen 19:45.