Nyt japansk program til Marco Sørensen

Foto: Aston Martin Racing

Danmark får en kører i Super GT i Japan denne sæson! Nicki Thiim var for nogle år siden tæt på at blive den første til at følge i sporene fra John Nielsen og Tom Kristensen i Japans førende motorsportsserie, men coronanedlukningerne endte dengang med at spænde ben for dansk deltagelse i den japanske topserie.

Nu har Marco Sørensen til gengæld landet chancen. Sørensen var i forvejen annonceret som fast kører for det japanske Aston-team, D’Station Racing i FIA WEC, og samme team har også hentet nordjyden til at køre Super GT’s GT300-kategori i år. GT300 svarer til GT3 i europæisk og internationalt perspektiv, mens topklassen i Super GT er de vilde GT500-racere, som er en klasse de japanske mærker har en stor kamp om.

Men også GT300-trofæet er særdeles eftertragtet og serien vil igen i år trække store navne og store teams til. Nu skal Marco Sørensen ud at jagte det sammen med Tomonobu Fujii i det, der bliver D’Stations comeback til hjemlandets topserie.

For Marco Sørensen er muligheden i Japan også en stor skalp:

– At køre i Super GT er opfyldelsen af en stor drøm for mig. Jeg elsker Japan. Jeg har kørt over hele verden, men jeg kan ikke vente med at komme i gang med den her nye opgave. Den nye GT3 er et godt skridt frem i performance, og jeg ser meget frem til at køre sammen med Fujii-san, der jo har masser af lokale erfaringer – og til at jagte de resultater i Super GT, som D’Station fortjener. Jeg er sikker på, at vi kan gøre en god figur – de japanske fans giver mig altid en varm velkomst, så jeg ser meget frem til premieren i Okayama, siger Marco Sørensen i torsdagens pressemeddelelse.


Teamejer Satoshi Hoshino tilføjer:

– Det er vigtigt for os at konkurrere i Japans mest populære serie med D’Station Racing. Vi ser frem til at konkurrere med den nyeste Aston Martin Vantage GT3, og med Fujii og Marco vil vi sigte efter at vinde løb og kæmpe med om titlen. Stor tak til alle for den store opbakning!

Der er sæsonpremiere på Okayama International Circuit den 13-14. april. Kalenderen tæller otte weekender, hvoraf der også er to på Fujispeedway, to på Suzuka, samt enkelte løbsweekender på henholdsvis Sportsland Sugo, Autopolis International Circuit og Twin Ring Motegi.

Twin Ring Motegi, som mange danskere stensikkert kender fra Gran Turismo, er vært for sæsonfinalen.

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så får du altid det nyeste!

Det er god stil at dele godt indhold med andre
Facebook
Twitter
LinkedIn
Bag artiklen
Annonce: