Ole Petersen har skiftet spor i denne sæson og fortsatte ikke i Super GT Danmark efter den danske klasses omlægning til at køre én klasse mod tidligere to. Derfor har sønderjyden egentlig stået med en tom racerkalender, men det gøres der noget ved i den kommende weekend.
Sønderjyden er nemlig at finde i sæsonpremieren på Porsche Carrera Cup Scandinavia på Anderstorp – og ét løb mere i denne sæson er også på programmet. Det bliver på Jyllandsringen. Og bilen? Den kører ikke just hr. hvemsomhelst i, for det er svenske Prins Carl Philips racer, som Ole Petersen kører i de to afdelinger, idet Carl Philip er forhindret i at køre alle afdelinger i denne sæson for Porsche Experience Racing.
– Det bliver både sjovt og spændende at prøve. Jeg har aldrig kørt konkurrence i en Porsche før, siger Petersen til Porsche Carrera Cup Scandinavias pressetjeneste.
Svend Aage Madsen, der er Porsche Carrera Cup Scandinavias kontaktperson i Danmark tilføjer:
– Ole sagde egentlig nej – så sagde han måske, og så sagde han ja… Jeg pressede måske lidt på, men han gjorde det godt til den officielle test på Mantorp Park, og jeg ser med spænding frem til at se, hvordan det kommer til at gå i premieren.
Porsche Carrera Cup Scandinavia kører sæsonåbneren på Anderstorp i denne weekend – begge løb kan ses på Youtube.