Casper Pilgaard glæder sig til debut i MASCOT DTC

Foto: Morten Alstrup

Et nyt navn, man i år kommer til at stifte bekendtskab med i MASCOT DTC, bliver 20-årige Casper Pilgaard fra Ryomgård. Efter tre sæsoner og to mesterskabsmedaljer i formelvognene skifter djurslændingen til racerbilerne med de buldrende amerikanske V8-motorer.

”Jeg fik et tilbud om at blive en del af FDM Talent, og da jeg også havde fået en god respons fra en test i efteråret, ville jeg ikke gå glip af muligheden for at komme i konkurrence med kørere med mere erfaring,” siger Casper Pilgaard.

På en kold oktoberdag fik han for første gang lejlighed til at prøve kræfter med en 500 hestekræfters racer fra MASCOT DTC.

”Både fra LM Racings teamchef Lars Mogensen, mekaniker René Jørgensen og MASCOT DTC-mester Kasper H. Jensen fik jeg at vide, at jeg var hurtig til at finde ud af, hvordan bilen skulle køres, og at jeg ikke var aggressiv,” fortæller Casper Pilgaard. ”Selve testen gik egentlig ganske let, og det sværeste for mig var faktisk at skulle sidde i en bil, hvor man ikke sad i midten, sådan som jeg har gjort det i Formel 4-raceren. Jeg skulle lige lære at bedømme, hvor langt der var ud til højresiden af bilen, men det bliver ikke noget problem.”

Casper Pilgaard er nu i gang med at sammensætte det setup, der skal supportere ham i MASCOT DTC 2019. Hans trofaste væbnere fra Formel 4-tiden, mekaniker Bjarne Nedergaard Stæhr, farmand Jørgen og onkel Henrik tager en tørn mere, men der skal naturligvis findes yderligere et par mekanikere til at arbejde på raceren.


”Det bliver to svære baner, jeg starter med, for de to første løb er jo dels løbet på Ring Knutstorp, dels Classic Race Aarhus,” siger Casper Pilgaard. ”Jeg har selvfølgelig aldrig kørt et gadeløb før, men det bliver også første gang, at jeg skal køre på Ring Knutstorp i Sverige, og her gælder det om at blive bedste rookie-kører. Det er min umiddelbare målsætning for sæsonen, men hvis det går godt, bliver forventningerne selvfølgelig større hen ad vejen.”

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så får du altid det nyeste!

Det er god stil at dele godt indhold med andre
Facebook
Twitter
LinkedIn
Bag artiklen
Annonce: