Første pole position til Kasper H. Jensen i TCR Denmark

Foto: TCR Denmark/Kim Gripping/Boxengasse

Kasper H. Jensen har indtil videre vist sig at være manden, man skal slå, hvis man har ambitioner om pokaler i TCR Denmark. Den tendens blev der ikke ligefrem rokket ved i en kvalifikationssession, som ellers ikke just gik som nogen havde planlagt.

Langt fra, faktisk. I forbindelse med et andet løb kort før kvalifikationen sprang en anden kører en motor, og det efterlod et stort oliespor i indstyringen til Hesteskoen. Oliesporet blev imidlertid en faktor i kvalifikationen, for pludselig forsvandt der godt et halvt sekund for alle.

Martin Andersen og Hyundai fortsatte de gode takter og var hele vejen en trussel i forhold til kampen om pole position. Viborgenseren åbner fra 3. position i morgen. Foto: Kim Gripping/TCR Denmark

Kasper H. Jensen holdt deirmod stand og var gennem det meste af de 20 minutter den toneangivende kører. Martin Andersen og Hyundai toppede kortvarigt tabellen og måtte se sig henvist til tredjebedste tid i sidste ende.

Mellem Jensen og Andersen finder vi Nicolai Sylvest, som med en tid 0.151 sekund fra Kasper H. Jensens starter fra andenpladsen. Sylvests holdkammerat Jan Magnussen blev fjerdehurtigst – efterfulgt af dagens store overraskelse. Meteor Racings René Povlsen satte nemlig en fantomtid til sidst og starter som nummer fem, når det går løs i morgen.

René Povlsen leverede dagens overraskelse og satte femtebedste tid af alle. Foto: Kim Gripping/TCR Denmark

Netop dette resultat kan vise sig at blive vigtigt i Povlsens kamp i Trophy-mesterskabet for kørere over 40 år i denne sæson. Hidtil har Massive Motorsports Kenn Bach set rigtig stærk ud i den klasse, men han starter som nummer syv.


Mellem de to finder vi Michael Markussen med sjettebedste tid.

Mindre heldig var Insight Racings Jacob Mathiassen, som fik tekniske problemer. Det kostede dyrt i kvalifikationen, og han starter som sidste bil – selvom det sjællandske team ellers har været fornuftigt med dagen igennem.

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så får du altid det nyeste!

Det er god stil at dele godt indhold med andre
Facebook
Twitter
LinkedIn
Bag artiklen
Annonce: