2 min. læsning

Frederik Schandorff får ny chance i 24-timersløbet på Spa

2025 05 frederik schandorff imsa r4 laguna seca 27
Udgivet
Foto
Del artikel

Næste weekends 24 Hours of SPA får en lang liste danskere til start – og den liste bliver Frederik Schandorff nu også en del af. Han er nemlig tilbage i den belgiske klassiker for engelske Garage 59.

Frederik Schandorff får igen en mulighed i ét af verdens største og hårdeste langdistanceløb, når han stiller op til 2025-udgaven af 24-timersløbet på Spa-Francorchamps for det britiske McLaren-team Garage 59. Her skal Schandorff hjælpe teamets faste Gold Cup-hold, Adam Smalley, Dean Macdonald og Louis Prette, med at sikre en klassesejr i den belgiske klassiker.

– Det er en fed nyhed og en stor chance for igen at jagte et af de største trofæer i motorsporten med et dygtigt hold. Det bliver min fjerde deltagelse i 24-timersløbet på Spa-Francorchamps, og jeg ser virkelig frem til det.

Schandorff blev udvalgt til at hjælpe Garage 59-teamet efter en vellykket test i foråret, hvor danskerens fart og stærke erfaring med McLaren-raceren var med til at træffe beslutningen om at indsætte ham i 24-timersløbet den 28.-29. juni.

Inden det går løs på Spa-Francorchamps, skal Frederik Schandorff dog i aktion på Watkins Glen, hvor femte afdeling af det amerikanske IMSA-mesterskab for GT3-biler afvikles i den kommende weekend. Sekstimersløbet er tredje afdeling i Michelin Endurance Cup, hvor danskeren og resten af holdet fra Inception Racing fører mesterskabet.

– Målet er, at vi beholder føringen i Endurance Cup-mesterskabet, som vi blandt andet har opnået ved at sikre point i 24-timersløbet på Daytona. Samtidig har vi fortsat fokus på at sikre det maksimale antal point i Bob Akin Award-mesterskabet, hvor præmien er en adgangsbillet til 24-timersløbet på Le Mans i 2026, lyder det fra Frederik Schandorff.

Frederik Schandorff stiller op til sekstimersløbet på Watkins Glen med sin faste teamkammerat, Brendan Iribe, samt Oliver Millroy. Ferrari-trioen skal kæmpe mod 19 andre GTD-biler i ræset, som flages grønt søndag den 22. juni klokken 12.10 lokal tid – det er 18.10 dansk tid. Løbet transmitteres live på Viaplay.

Det er god stil at dele godt indhold med andre

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så er du altid opdateret!

Bag artiklen

Lyt med på seneste episode