Glad Sport blev udfordret – men vandt i Anderup El Rally

Foto: Glad Sport

Årets anden afdeling af Dansk Super Rally – Anderup El Rally på Vestfyn – endte med to nye sejre for Glad Sport. Men selv om Kenneth Madsen/Mette Felthaus atter vandt generelt og Jacob Madsen/Line Nedergaard blev bedste mandskab i en tohjulstrukket rallybil, blev begge mandskaber udfordret.

Et kig på resultatlisten for Anderup El Rally – anden afdeling af Dansk Super Rally – kunne godt ligne en walkover for Glad Sports to mandskaber. Kenneth Madsen/Mette Felthaus (Ruds Vedby/Horsens) var i deres Peugeot 208 T16 R5 hurtigst på syv af de otte hastighedsprøver og vandt løbet generelt, mens Jacob Madsen/Line Nedergaard (Ruds Vedby/Fårvang) for anden gang i træk vandt Rally4-klassen for de tohjulstrukne biler.

Men rallyet på Vestfyn var markant anderledes end DM-premieren ved Slagelse.

– Det har været udfordrende, men også rigtig sjovt. Prøverne er mere tekniske og stiller også nogle større krav til mig, forklarer Line Nedergaard og tilføjer:

– Det, der bare er så sjovt ved rally på Fyn er, at der er så mange toppe og mange snævre, hurtige sving. Det har været sjovt.


Starten på rallyet var dog ikke den bedste for Jacob Madsen/Line Nedergaard.

– Vi fik en dårlig start på den første hastighedsprøve. Jeg var ikke helt klar oppe i hovedet, så det er lidt at arbejde med til næste gang, indrømmer Jacob Madsen og fortsætter:

– Tiden var egentlig okay, men der var ikke så mange udfordringer i den prøve 1, og Line og jeg blev toer i klassen. Vi havde ikke rigtig følelsen af, at det var godt. Tiden var der jo, men jeg følte lidt, at jeg overkørte bilen.

Makkerparrets skuffelse  i den tohjulstrukne Peugeot 208 Rally4 fik de dog siden gjort til skamme.

– Vi var meget bedre kørende på den næste hastighedsprøve, og derefter havde vi bare en god dag uden fejl, siger Jacob Madsen.

Gennem hele dagen indtog Kenneth Madsen/Mette Felthaus førstepladsen, og da dagen var omme, stod deres Peugeot 208 T16 R5 noteret for hurtigste tid på syv af de otte hastighedsprøver.

– Det var skønt og bilen har bare kørt uden problemer, siger Kenneth Madsen og tilføjer:

– Vi kørte i vores eget tempo og var foran de andre, lige med undtagelse af den næstsidste prøve. Jeg lavede en fejl, hvor jeg ikke fik ramt sporet i et vinkelsving. Jeg kom ud i noget løst grus, og så røg vi ud på marken. Det var ikke dramatisk, men vi satte lige fem sekunder til. Den efterfølgende powerstage var til gengæld perfekt, og den vandt vi med to sekunder og scorede maksimumpoint. Det er perfekt.

– Allerede da Kenneth og jeg inden løbet kørte hastighedsprøverne igennem, var jeg glad og klappede i mine små hænder. Vi havde forventet nogle fantastisk gode prøver. Og det var de. De var teknisk krævende, hvor du virkelig skal være på som andenkører, forklarer Mette Felthaus.

Mens Slagelse Rally bød på 112 km hastighedsprøver, var det 66 km hastighedsprøver deltagerne gennemførte ved Anderup El Rally.

– Der er mange, som har nævnt, at der ikke var så mange kilometer i løbet, men det var altså sindssygt gode kvalitetskilometer ”De er krævende, og det er jo det, mange af os efterspørger. Så vil vi hellere køre de færre kilometer, når hastighedsprøverne er så gode, som de var. Det skal løbsledelsen have UG med kryds og slange for at have valgt, fremhæver Mette Felthaus.


Glad Sport

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så får du altid det nyeste!

Det er god stil at dele godt indhold med andre
Facebook
Twitter
LinkedIn
Bag artiklen
Annonce: