I næsten halvanden måned har Ib Kragh været uden en rallybil. I midten af
december solgte han nemlig den Citroën DS3 R5, som sikrede ham den samlede sejr
i Dansk Super Rally 2018, til svenske Rolf Grybb, men nu er der atter en
rallybil på vej til værkstedet i Juelsminde.

”Det har taget lidt tid, men nu fik jeg endelig min julegave,” fortæller Ib Kragh
fra Mlada Boleslav i det nordlige Tjekkiet. Og rallykendere ved, at har man
sagt Mlada Boleslav, siger man også Skoda, og det er netop en ny Skoda Fabia
R5, som han sammen med sine servicefolk og en af sine sponsorer, Niels K. Skak
fra au2parts, mandag fik overdraget hos Skodas motorsportsafdeling.

Annonce:

”Der har været mange brikker, der skulle falde på plads, inden jeg før jul kunne
bestille den nye rallybil, og jeg skylder mine sponsorer en stor tak for, at de
har gjort det muligt,” siger Ib Kragh, efter at han første gang prøvesad sin
nye rallybil. ”Det er mærkeligt at få en bil, som er færdigbygget, og hvor man
bare kan sætte sig ind i den og så køre. Men vi skal da have gået den igennem
på værkstedet og se, om der er noget, vi kan gøre bedre end tjekkerne…”

Udover at finde det økonomiske grundlag for købet af bilen skulle markedet også
sonderes. Nyt eller brugt. Og hvilket mærke, for motorsportsafdelingerne hos
Ford, Citroën og Volkswagen producerer ud over Skoda også nøglefærdige
rallybiler til R5-klassen.

”I de seneste år har jeg stort set kun set bagkofangeren af den, for Fabia R5’eren
er en model, som har været overlegen i forhold til Citroën i udlandet, og jeg
er overbevist om, at den også vil kunne klare sig i Danmark,” siger Ib Kragh.

”Det er en helt speciel udgave af Fabiaen, jeg har fået fingre i. Mod
slutningen af året gik motorsportsafdelingen i gang med at producere fem biler,
hvor man fra start havde nogle opdateringer af bl.a. undervognen. Den model fik
jeg bekendtskab til fra en tjekke via en tidligere dansk rallykører, og han har
gjort det muligt for os at få fingre i sådan en.”

Forfatter: Pressemeddelelser

Denne artikel er indsendt af et team, en kører eller anden aktør i motorsporten. Boxengasse er dermed ikke afsender på indholdet og kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle stødende kommentarer.

Skriv et svar