Efter at have fået sin debut på den legendariske Le Mans-bane vender Mikkel Gaarde Pedersen nu tilbage til sit velkendte team DKR Engineering og sit program i European Le Mans Series.
I den første weekend af juli deltager hans sammen med sine to faste teamkammerater Antti Rammo og Wyatt Brichacek i firetimersløbet på Imola-banen i Italien.
”Det er en ret old school-bane, vi skal køre på,” siger den 16-årige racerkører fra Egernsund.
“Den har nogle meget hurtige steder, og jeg glæder mig virkelig til at prøve den i virkeligheden. Jeg har aldrig været på banen før, men jeg har i lang tid været i gang med at lære den at kende på min simulator.”
Det er snart to måneder siden, at Mikkel Gaarde Pedersen sidst var i aktion for DKR Engineering. Efter et svært debutløb i teamets Ginetta blev det til en femteplads ved det seneste løb på Paul Ricard-banen i Sydfrankrig.
”Det kunne være fedt, hvis vi denne gang kunne få Ginettaen tættere på, så vi kan kæmpe om at ligge fast i top 5 i klassen og med lidt held også komme med på podiet,” siger den sønderjyske teenager.
Mikkel Gaarde Pedersen Racing