2 min. læsning

Luca Magnussen tilbage i topform på Silverstone

2025 04 luca magnussen gb4 r2 silverstone 9
Udgivet
Foto
Del artikel

Efter at have misset en afdeling af GB4 Championship på grund af et hospitalsbesøg var Luca Magnussen tilbage i topform i femte runde på legendariske Silverstone. Her toppede det 15-årige racertalent weekenden med en syvendeplads, hvilket er Magnussens næstbedste resultat i den hårde juniorserie efter andenpladsen på Oulton Park tidligere på året.

– Jeg er enormt glad og meget tilfreds med resultatet. Det var et vådt og udfordrende løb, men jeg føler mig netop stærk i regnvejr, og det var fedt at slutte så højt efter at have startet uden for top-10, lyder det fra Luca Magnussen.

Weekenden begyndte ellers knap så positivt for den unge dansker, som havde nærkontakt med to af sine teamkammerater under kvalifikationen. Det hæmmede Magnussens fart i det første løb lørdag eftermiddag, hvor racerbilens performance ikke var optimal.

– Det var en kæmpe fejl og noget, som ikke bør ske. Men teamet gjorde en stor indsats og fik bilen klar til søndagen, hvor det så gik forrygende i andet løb med en syvendeplads, forklarer danskeren.

– Også i tredje og sidste løb endte det positivt. Jeg startede fra en tolvteplads, mistede et par positioner i starten, men fik så kæmpet mig godt tilbage igen og havde netop kørt mig ind i top-10, da løbet blev flaget rødt og afsluttet.

– Alt i alt en rigtig god weekend, bortset fra episoden under kvalifikationen. Det var virkelig fedt at komme tilbage i bilen igen og præstere så godt til trods for at have gået glip af en afdeling og en masse køretid. Udviklingen fortsætter i den helt rigtige retning. Stor tak til hele holdet, slutter Luca Magnussen.

Sjette afdeling af GB4 Championship finder sted på Brands Hatch om tre uger, den 24.-25. august.

Det er god stil at dele godt indhold med andre

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så er du altid opdateret!

Bag artiklen

Lyt med på seneste episode