Malthe Jakobsen i stærkt 2024-lineup med COOL Racing

Foto: Jules Beaumont
Annonce:

Efter en succesfuld første sæson i LMP2-klassen fortsætter Malthe Jakobsen samarbejdet med det schweiziske team i European Le Mans Series i 2024.

2023-sæsonen bød på intet mindre end sejre i både Asian Le Mans Series og European Le Mans Series såvel som topplaceringer i begge mesterskabsstillinger – for ikke at nævne andenpladsen i LMP2 Pro/Am-mesterskabet ved debuten i 24 timers-løbet på Le Mans.

De flotte præstationer er ikke gået ubemærket hen, og derfor tager den 20-årige thybo skridtet op til LMP2 Pro-klassen i et yderst kompetent kører line-up.

Team Peugeot TotalEnergies-juniorkøreren kommer til at dele COOL Racings Oreca 07 LMP2-bil med spanske Lorenzo Fluxa og japanske Ritomo Miyata, der som Malthe begge er unge talenter med flotte resultater bag sig.

– Jeg er glad for at fortsætte samarbejdet med COOL Racing på de europæiske racerbaner. Vi har allerede to meget succesfulde sæsoner bag os, og jeg glæder mig til at arbejde videre med alle i teamet, fortæller Malthe, som ser frem til voksende udfordringer i det hårde LMP2 Pro-felt:

– Det er jo endnu et step opad for mig, men jeg har fået to virkelig dygtige kørere omkring mig, så der er i virkeligheden kun ét reelt mål for 2024: At vinde LMP2-titlen i European Le Mans Series.

Nicolas Lapierre, teamchef og medejer af COOL Racing, har ligeledes store forventninger til Malthe og den nye trio:

– Vi ønsker at udvikle os fra år til år, og med udsigten til et endnu skarpere felt i European Le Mans Series har vi sammensat det stærkeste team, vi overhovedet kunne forestille os – både kørere og teknisk personale. Vi kender Malthe og ved, at vi kan regne med ham og hans evner til at tage os et skridt fremad. 2023-sæsonen bekræftede de kvaliteter, vi så i ham, og jeg er begejstret over at vi kan fortsætte rejsen sammen, lyder det fra den franske teamchef.

Sæsonen i European Le Mans Series starter på Circuit de Barcelona-Catalunya den 14. april.

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så får du altid det nyeste!

Det er god stil at dele godt indhold med andre
Facebook
Twitter
LinkedIn
Bag artiklen