Nu starter Mikkel O. Pedersen på sit hovedprogram: Klar til sæsonpremiere i GT World Challenge Europe

Porsche Mobil 1 Supercup, Mexiko 2019
Dokumentation
Fahrerlager
#10 Mikkel Overgaard Pedersen (DK, Dinamic Motorsport)
Foto: Mikkel O. Pedersen Motorsport

På søndag kører han på Imola-banen sin første start i GT World Challenge Europe.

Under normale omstændigheder ville Mikkel O. Pedersen på dette tidspunkt havde været langt inde i hovedprogrammet i sin racersæson. Men corona-pandemien har betydet, at racerkøreren fra Struer indtil nu blot har været med i et afkortet 24-timersløb i Dubai og premieren på Danish Endurance Championship. Men i weekenden tager han endelig hul på det løbsprogram, som han allerede i vinter fik planlagt med sit italienske team, Dinamic Motorsport.

– Jeg har sådan glædet mig til at skulle starte i GT World Challenge Europe,” siger Mikkel O. Pedersen.

”Sidste år havde jeg min bedste sæson i Porsche Supercup, og jeg ville gerne videre i karriere på vej mod mit mål om en dag at køre Le Mans, men jeg ville også gerne fortsætte det samarbejde, jeg havde med Dinamic Motorsport. Vi besluttede os for at satse på GT World Challenge Europe, men vi havde naturligvis ikke regnet med, at der skulle gå så lang tid inden sæsonpremieren.”

Men nu finder sæsonpremieren så endelig sted i den kommende weekend. Det sker på den italienske Imola-bane, der lagt asfalt til utallige Formel 1 Grand Prixer.


”Det er en helt ny bane for mig,” siger Mikkel O. Pedersen, som starter med sammen med italienske Andrea Rizzoli og belgiske Adrien de Leener.

”De kender begge banen fra tidligere, men det bliver første gang for mig. Vores testdag på banen, hvor vi skulle have øvet kørerskifte, blev desværre aflyst, men vi får i alt fire-og-en-halv times træning, inden det går løs med tidtagningen lørdag aften. Så jeg regner da bestemt med at få lært banen, inden det gælder kampen mod stopuret.”

Bilen kender Mikkel O. Pedersen, selv om den er noget anderledes end den, han i de seneste sæsoner har anvendt i Porsche Supercuppen.

”Det er stadig en Porsche 911, men det er en såkaldt GT3-R-model,” fortæller han. ”Den har 550 hk mod de 485 hk, som bilen fra Supercuppen har, men så er den også udstyret med mange forskellige elektroniske hjælpemidler. Det havde vi ikke i Porsche Supercuppen, hvor det gjaldt om at holde tungen lige i munden, specielt hvis der kom
regnvejr, men her kan vi bare give den gas.”

Løbene i GT World Challenge Europe har forskellige længde, og ved løbet i Italien lægger man ud med et tretimersløb, som starter søndag klokken 13.30.

Det er god stil at dele godt indhold med andre
Facebook
Twitter
LinkedIn
Bag artiklen
Annonce: