– Det kunne ikke være bedre. 

Så kort kan Henrik Bollerslev opsummere sæsonpremieren i Nürburgring Langstrecken Serie, som blev kørt lørdag. Sæsonens første fire timer endte på den bedst tænkelige måde med Henrik som hurtigste kører i bilen – og en klassesejr til tyske WS Racing by GITI Tires. 

Annonce:

Premieren blev kørt i skyggen af coronavirussen, som også krævede en del ændringer særligt i pitten på Nürburgring. Men alt i alt lykkedes det arrangørerne at få løbet til at køre, forklarer Henrik Bollerslev:

– Løbet var fint, og formatet lykkedes overraskende godt. Normalt deler seks biler én garage, så det gav faktisk lidt mere ro, at vi stod hver for sig. Til gengæld var det virkelig mærkeligt at køre uden fans på lægterne – men hvis valget står mellem ingen fans og intet motorløb, så er det trods alt skønnere at køre uden fans, forklarer han.

Coronaen satte også sit præg på sæsonoptakten for WS Racing, som foruden Bollerslevs R8 også råder over en Volkswagen Golf GTI TCR, der ligeledes er med i serien. Foto: David Neubarth/WS Racing

På det rent sportslige plan klappede alt i weekenden – og Henrik Bollerslev har især teamets nye ingeniør at takke for god fremgang:

– Det er fantastisk at tage hjem som hurtigste kører i bilen. Mine holdkammerater er begge 22 år, og de burde jo naturligt være hurtigere end mig på 44 – så når det er den anden vej rundt, så er det fordi, der er god support. 

Den gode support er WS Racings nye ingeniør. For første gang har Henrik Bollerslev en ingeniør at sparre med omkring bilen og ikke mindst egne præstationer ved rattet. Det gav resultater:

– Jeg har ikke haft min egen ingeniør med på et team før, men jeg må erkende, at det har gjort en stor forskel. Vi kunne hurtigt finde tre-fire steder på banen, hvor jeg skulle prøve at forbedre mig. Det gjorde jeg, og så var jeg pludselig hurtigst, konstaterer viborgenseren.

Dobbelt op

Næste udfordring på Nürburgring er i øvrigt dobbelt for Henrik Bollerslev og resten af holdet. I weekenden den 11-12. juli køres der nemlig to firetimersløb på én weekend.

Det betyder, at det er helt afgørende at få bilen sikkert i mål om lørdagen – for en afkørsel kan potentielt koste to hele løb.

– Man skal i hvert fald ikke dumme sig om lørdagen… Man er meget eksponeret i pointstillingen efter ét løb, og når det så er som næste gang med to løb i en weekend, så er der ikke noget at give af. Marginalerne skal være på vores side, og teamet er rigtig gode, så vi er fortrøstningsfulde, afrunder Henrik Bollerslev.

Forfatter: Pressemeddelelser

Denne artikel er indsendt af et team, en kører eller anden aktør i motorsporten. Boxengasse er dermed ikke afsender på indholdet og kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle stødende kommentarer.

Skriv et svar