Efter syv måneders pause var Christina Nielsen tilbage i en racerbil, da den dobbelte IMSA-mester lørdag gæstede den skandinaviske Porsche Carrera Cup-serie.

Covid-19 har betydet en længere pause for Christina Nielsen, som ikke siden Daytona-løbet i januar har deltaget i et racerløb. Men denne weekend var den dobbelte IMSA-mester omsider tilbage i en racerbil, da hun var inviteret med som gæstekører i Porsche Carrera Cup Scandinavia.
– Serien henvendte sig og spurgte, om jeg havde tid til at køre et løb, og det kunne jeg naturligvis ikke sige nej til. Det er godt nok mange år siden, at jeg sidst havde kørt en Porsche Cup-racer, men det var samtidig også over et halvt år siden, at jeg overhovedet havde kørt en racerbil, så selvfølgelig sprang jeg til, lyder det fra Christina Nielsen.
Det blev en både sjov og  udfordrende weekend for den danske racerkører, som var oppe imod Skandinaviens bedste Porsche-kørere. Nielsen fik blot en enkelt træningssession til at blive komfortabel med banen og bilen, før kvalifikationen blev flaget grøn. Danskeren kvalificerede sig lige indenfor top-10 til begge weekendens to sprintløb, hvilket var godkendt.
– Det er et hårdt felt af dygtige kørere, og bilen var ikke helt optimal, da jeg kørte til kvalifikation. Derfor ændrede vi lidt på setuppet inden løbet, og det hjalp. I første løb fik jeg en god start og overhalede tre-fire biler, og i andet løb sluttede jeg to positioner bedre, end jeg startede.
– Jeg føler, at jeg var ret godt med, og det kunne være sjovt at se, hvor vi ville være henne med lidt ekstra forberedelse. Generelt var det en fed oplevelse, både at deltage i mesterskabet og at være en del af Mtech Competition-teamet. Det er dygtige og professionelle mennesker, og i det hele taget er Carrera Cup Scandinavia et overraskende stort og seriøst setup. Kæmpe tak til hele teamet og ikke mindst til Porsche Sverige for invitationen. Jeg håber ikke, at det er sidste gang, jeg deltager.

Forfatter: Pressemeddelelser

Denne artikel er indsendt af et team, en kører eller anden aktør i motorsporten. Boxengasse er dermed ikke afsender på indholdet og kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle stødende kommentarer.

Skriv et svar