International GT Open: Frederik Schandorff skal forsvare mesterskabsføring på Imola

2021_07_frederik_schandorff_gt_open_pre_race_14
Foto: Frederik Schandorff Racing

Den danske Lamborghini GT3 juniorkører, Frederik Schandorff, håber på at øge sin føring i International GT Open-mesterskabet, når han stiller op til sæsonens fjerde afdeling på Imola den kommende weekend.

Han har vundet løb i hver eneste afdeling indtil nu, og således stiller den danske Lamborghini GT3 juniorkører, Frederik Schandorff, op til fjerde runde af International GT Open som førende i mesterskabet. Der er dog kun seks point ned til de nærmeste konkurrenter, og danskeren håber derfor, sammen med sin italienske teamkammerat fra Vincenzo Sospiri Racing, Michele Beretta, at kunne øge forspringet i det benhårde GT3-mesterskab.

Føringen i International GT Open er helt i tråd med den 24-årige danske Lamborghini-kørers ambition om at sikre mesterskabet. En sådan præstation kan nemlig være med til at opnå drømmen om en fabrikskontrakt hos det italienske performancemærke.

– Der er ingen tvivl om, at vi rider på en stærk bølge lige nu. Denne weekend markerer, at vi er halvvejs i sæsonen, så det gælder om at bevare momentet og forhåbentlig kunne øge vores føring. Vi havde en fed weekend på Hungaroring for to uger siden, hvor vi vandt første løb og vekslede en femteplads til en tredjeplads i andet løb, til trods for 20 sekunders successtraf, lyder det fra Frederik Schandorff.

– Jeg ser virkelig frem til at weekendens løb på Imola, som jo er en legendarisk racerbane for det italienske motorsportspublikum. Det vil være fantastisk at sikre et godt resultat for Lamborghini her. Samtidig er det en teknisk krævende og meget udfordrende bane, hvor det både gælder om at have en hurtig bil og samtidig et setup, som vi kan kæmpe med. Der er ingen tvivl om, at der bliver kamp til stregen.

Fjerde afdeling af International GT Open afvikles som sædvanligt over to løb á 60 og 70 minutter lørdag og søndag. Der afvikles 30 minutters kvalifikation forinden hvert ræs. Frederik Schandorff og Michele Beretta stiller op i den hurtige Pro-klasse og kæmper således om den generelle titel. Weekendens løb kan følges live via seriens eget website samt på Youtube.

INTERNATIONAL GT OPEN
TIDSPLAN – IMOLA

Lørdag 24. juli
09.00 – Kvalifikation #1 (30 min)