Porsche Carrera Cup France: Bastian Buus genoptager pointjagten i Valencia

Foto: Porsche AG

Den 19-årige Porsche-komet er klar til at jagte nye point i femte afdeling af det franske Carrera Cup-mesterskab, som afvikles i Valencia den kommende weekend. Danskeren holder en femteplads i den samlede stilling.

Efter en drømmeafslutning på årets udgave af Porsche Mobil 1 Supercup, hvor Bastian Buus vandt finalen foran mere end 100.000 tilskuere på Monza, er den 19-årige dansker nu klar til mere ræs. Buus stiller den kommende weekend op til femte afdeling af Porsche Carrera Cup France, hvor han efter en længere sommerpause – og trods udeblivelse fra en enkelt afdeling – holder en femteplads i det samlede mesterskab.
– Det bliver godt at vende tilbage til det franske mesterskab. Det har været en længere sommerpause for mit vedkommende, da jeg udeblev fra fjerde afdeling grundet sammenfald med en afdeling af Porsche Carrera Cup Deutschland. Det er ikke længere muligt for mig at vinde mesterskabet, men det er realistisk at komme på podiet, så det er dét, der er mit fokus nu. Jeg skal maksimere mine point de sidste to løbsweekender og undgå at tage for risikable chancer. Det er første gang, serien kører i Valencia, og vores test hernede er gået okay. Vi er med oppe foran, så jeg ser frem til weekenden, lyder det fra Bastian Buus.
Bastian Buus, som stiller op for tyske Allied-Racing, sluttede fredagens to officielle træningssessions på en tredjeplads. Femte afdeling af Porsche Carrera Cup France skydes i gang med kvalifikation og første ræs lørdag den 17. september, mens andet ræs afvikles søndag den 18. september.
– – –
PORSCHE CARRERA CUP FRANCE
TIME SCHEDULE – VALENCIA
Friday 16 September