Sebastian Gravlund glimtede i uheldig Spa-weekend

Foto: Gravlund Motorsport

Den københavnske racerkører viste topform i Michelin Le Mans Cup, men kom tomhændet hjem fra den belgiske F1-bane.

Det har været en uheldspræget sæson for Sebastian Gravlund og teamkammeraten Tim Creswick. Selvom udfordringerne fortsatte i weekendens afdeling af mesterskabet, fik danskeren gjort sig bemærket med flot kørsel.

Efter en afkørsel i kvalifikationen var teamkammeraten skyld i at sessionen blev afbrudt. Ifølge reglementet betyder det både at bilen skal starte løbet bagerst i feltet – og at det er sølvkøreren, i dette tilfælde Sebastian Gravlund, som skal starte løbet.

– Tim var uheldig i kvalifikationen, og det betød at jeg skulle starte løbet bagerst i et felt af mindre rutinerede racerkørere. Det er noget af en udfordring, for på én og samme tid skulle jeg både køre bilen så langt frem i feltet som overhovedet muligt, og sørge for ikke at blive involveret i uheld eller selv lave fejl, fortæller Sebastian Gravlund, som gik udfordringen i møde med oprejst pande.

Og det gik da også over al forventning. I løbet af sit stint lykkedes det Sebastian at manøvrere sig udenom uheld og samtidig kæmpe sig tyve placeringer frem til ottendepladsen, før bilen skulle overlades til Tim Creswick.

– Det var virkelig sjovt. Jeg kørte stærkt og stabilt, overhalede og havde faktisk bare et rigtig godt løb derude. Selvom vi godt vidste, at Tim skulle på banen mellem alle de professionelle kørere og derfor nok ville falde tilbage i feltet, var det fedt bare at kæmpe sig fremad, siger Sebastian Gravlund om tiden bag rattet.

Desværre nåede Inter Europol Competition-bilen aldrig at se det ternede flag. Efter en safety car-periode kom teamkammeraten i karambolage med en anden bil og måtte udgå på grund af skader på bilen.

– En sur afslutning, sådan kort sagt. Tim kørte godt og fornuftigt, men alligevel sluttede løbet før tid. Det er ærgerligt at vi ikke fik et resultat med hjem, som afspejler vores fart og indsats. Men det er vilkårene i motorsport, så det er bare at sluge kamelen og se fremad, siger Sebastian Gravlund, som er tilbage i bilen igen om en måneds tid.

Det sker, når femte afdeling af Michelin Le Mans Cup køres på Mugello i Italien den 29. september.

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så får du altid det nyeste!