Med en dugfrisk sejr i bagagen fra sæsonpremieren på Mugello i Italien er sigtet for alvor rettet mod et nyt topresultat i den kommende weekend. Her er det tid til årets andet 12-timersløb for Nicolaj Kandborg på en bane, der giver gode minder: Belgiske SPA-Francorchamps.
Alt er klappet og klart til afgang for danske Dan Agro Racing, som i den kommende weekend fortsætter samarbejdet med Nicolaj Kandborg på den bane, hvor det hele begyndte: SPA-Francorchamps i Belgien.
Det sker, når Kandborg skal forsøge at følge op på sit gode debutløb på den belgiske Formel 1-bane i fjor – og ikke mindst skal der følges op på den dugfriske sejr, som teamet har med i bagagen fra deres seneste 12-timersløb på Mugello i Italien.
Derfor er det også en spændt Nicolaj Kandborg, der i de seneste dage har glædet sig til weekendens løb – banen i Belgien er nemlig hans absolutte favorit:
– Jeg glæder mig helt vildt til at komme tilbage. SPA-Francorchamps er den fedeste bane i verden, hvis du spørger mig. Man kan kun få et smil på læben over det – og jeg glæder mig især meget til at køre gennem svingene Radillon/Eau Rouge. Sikke et sted.
Ny besætning
Weekendens gensyn med SPA-Francorchamps sker dog med en lidt ændret kørerbesætning på det danske team. Nicolaj Kandborg og Steffan Jusjong var begge med på Mugello for nylig, da teamet tog en dominerende sejr i A3-klassen.
Denne gang får de Mikkel Gregersen og Lars Seistrup med på holdet, og spørger man Nicolaj Kandborg, så er nøglen til succes den samme som i Italien – 12 fejlfrie timer:
– Vi har en ny kørerbesætning, som bliver spændende at arbejde med. Bilen har virkelig været stabil i de løb, jeg har kørt med Dan Agro nu, så jeg vil mene, at vi med et fejlfrit løb er godt med. Nu har jeg kørt to 12-timersløb med bilen, og der har ikke været et eneste problem med den, så det er helt klart en stor cadeau til Hans og Allan, der altid sørger for, at bilen er i orden, siger Nicolaj Kandborg og fortsætter:
– Jeg kender ikke så meget til Mikkel og Lars, men ved, at Mikkel i hvert fald har kørt langdistance med danske AD Racing før. Uanset hvad, så er jeg sikker på, at vi nok skal få samarbejdet op at køre, afrunder han.
Fredag:
• Fri træning 09:00-10:00
• TCE Qualifying 10:55-11:25
• Race Start – Fire timer fra 14:05-17:55
• Race Start del 2 – Otte timer fra 10:05-17:55