1 min. læsning

Simon Birch klar til ADAC GT Masters i 2025

468410497_18292976392225266_5572229657182259231_n
Udgivet
Foto
Del artikel

I 2025 får Simon Birch igen brug for sit kendskab til de tyske og europæiske baner, for efter et år i ADAC GT4 såvel som i GT2-racing, så er det nu tid til GT3 og ADAC GT Masters for midtjyden. I 2025 stiller Birch op for østrigske Razoon – More than Racing, og det er samtidigt også første gang det østrigske Porsche-team slår sine folder i ADAC GT Masters.

Det er imidlertid ingen start på bar bund, for Razoon har allieret sig med det velkendte Team 75, ledet af Timo Bernhard – et skifte, som teamchef Dominik Olbertz ser frem til:

– At blive en del af ADAC GT Masters er en ny milepæl for teamet, Vi har været i GT-racing i en del år, men at køre GT3 er noget helt specielt.

Simon Birch og teamkollegaen, østrigske Leo Pichler, tager også et nyt skridt i 2025. Begge kommer fra netop den tyske GT4-serie, så det hele forbliver indenfor ADAC’s løb:

– Jeg er superglad for at tage et nyt skridt sammen med Razoon. Den her nye opgave bliver virkelig spændende og en stor udfirdring, for niveauet i ADAC GT Masters er virkelig højt. Vi er heldigvis i den situation, at vores program allerede er tidligt på plads, så nu står der forberedelser på programmet, siger Birch til ADAC.

Det er god stil at dele godt indhold med andre

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så er du altid opdateret!

Bag artiklen

Lyt med på seneste episode