Sæsonens anden weekend i Nürburgring Langstrecken Serie blev atter en udbytterig én af slagsen set med danske øjne.
Denne weekend i NLS – det tidligere VLN – var en ret speciel en af slagsen, for grundet den reviderede løbskalender som coronapandemien har medført, kørte man for første gang to afdelinger á fire timer på en og samme weekend.
Her lykkedes det Mikkel Jensen og Walkenhorst Motorsport at følge fint op på den gode sæsonstart, hvor de vandt sæsonpremieren sidste måned. Mikkel Jensen delte igen bilen med David Pittard og Christian Krognes, men var kun med i lørdagens løb, da Jensen skulle videre til prologen på European Le Mans Series med LMP2-teamet G-Drive.
Inden da lykkedes det imidlertid Walkenhorst-teamet at køre sig til andenpladsen i lørdagens løb – i øvrigt lige efter de samme kombattanter i form af HRT Mercedes, som de senest sejrede imod.
– Vi fik det maksimale ud af bilen i dag. Den hurtige Mercedes-AMG, som vandt løbet, kunne vi ikke have besejret, uanset om jeg havde lavet en god start eller ej. Vores BMW har vist sig at være stærk på Nürburgring, og det straffede os med en BOP (Balance Of Performance, red.), som desværre tager en del af vores topfart. Og på Nordschleife er otte kilometer i timen mindre på langsiden altså noget, der kan mærkes. Bliver vi overhalet dér, skal vi virkelig kæmpe med at komme foran igen, selvom vi har godt med overskud på resten af banen, siger Mikkel Jensen i en pressemeddelse søndag aften. Han tilføjer:
– Vi er meget tilfredse. Og ikke mindst, fordi vi igen lykkedes med at slå BMW-fabrikkens egne to fabriksbiler. Vi har et stærkt team omkring os, og med både Krognes og Pittard prøvede vi denne weekend at køre med præcis den besætning, som vi stiller op til 24-timersløbet med til september. Samtidig har vi fået en masse data i bogen, og Yokohama, som udvikler vores dæk, har også fået ekstra mange gode informationer, så de måske kan skabe et endnu bedre dæk til 24-timersløbet.
For Michael Christensen og Frikadelli Racing blev weekenden igen præget af, at man blev sat tilbage af problemerne i sæsonpremieren for nogle uger siden. Her brændte ledningsnettet i Christensens Porsche 911 GT3R, og det kostede deltagelsen i løbet. Lørdag blev der rådet bod på det, for det lykkedes Michael Christensen, Kevin Estré og Felipe Laser at køre sjettepladsen hjem.
Den præstation fulgte de søndag op med en ny holdkammerat – Laser byttede plads med Alex Müller, men det endte til sidst med en 18. plads i SP9 Pro for trioen – som dog blev en del kilometers kørsel klogere på årets forhold frem mod 24-timersløbet til september.
Ny gevinst for Henrik Bollerslev og WS Racing