1 min. læsning

Estré og Porsche #92 crasher ud af Hyperpole – generel 1-2 til Toyota

Torsdag aftens Hyperpole blev en skuffelse for Porsche, som måtte se #92 ende i barrieren i Indianapolis undervejs. Foto: Porsche AG
Udgivet
Foto
Del artikel

Toyota tog igen titlen som kongerne af Hyperpole, da historiens anden af slagsen blev kørt torsdag aften på Le Mans. Sessionen på en time endte ud med Kamui Kobayashi i Toyotas #7 i tiden 3.23.900 som hurtigste bil foran Brendon Hartley i #8 i 3.24.195. Alpines Nicolas Lapierre endte midt i Hypercar-gridden foran de to Glickenhaus på startgridden lørdag.

Set med danske briller blev aftenens Hyperpole til gengæld en gedigen skuffelse. Kun én danskerbil klarede cuttet i form af Porsches #92 med Michael Christensen på holdet. Men det blev en for kort fornøjelse for Porsche, da teamets ellers enormt hurtige og driftssikre Kevin Estré tabte bilen ind i Indianapolis og kostede en længerevarende afbrydelse.

Skaderne var umiddelbart vurderet betydelige, og der venter bestemt overarbejde for det tyske team her til aften.

Porsche topper GT-klasserne

Skal vi runde GTE Pro af, så endte det med en Porsche forrest i GTE Pro, men lidt overraskende blev det Hub Autos racer med Dries Vanthoor ved rattet foran AF Corses Ferrari #52 og Corvettes #64. I GTE Am blev det ren Porsche-front – hele tre styks toppede tabellen i AM, hvor Julien Andlauer tog pole position for Dempsey Proton Racing foran GR Racings Michael Wainwright og norske Egidio Perfetti fra Team Project 1 Porsche.

LMP2 endte med bedste tid til Antonio Felix da Costa og JOTA Sport foran Team WRT og Panis Racing.

 

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så er du altid opdateret!

Bag artiklen

Lyt med på seneste episode