Toyota tog igen titlen som kongerne af Hyperpole, da historiens anden af slagsen blev kørt torsdag aften på Le Mans. Sessionen på en time endte ud med Kamui Kobayashi i Toyotas #7 i tiden 3.23.900 som hurtigste bil foran Brendon Hartley i #8 i 3.24.195. Alpines Nicolas Lapierre endte midt i Hypercar-gridden foran de to Glickenhaus på startgridden lørdag.
Set med danske briller blev aftenens Hyperpole til gengæld en gedigen skuffelse. Kun én danskerbil klarede cuttet i form af Porsches #92 med Michael Christensen på holdet. Men det blev en for kort fornøjelse for Porsche, da teamets ellers enormt hurtige og driftssikre Kevin Estré tabte bilen ind i Indianapolis og kostede en længerevarende afbrydelse.
Skaderne var umiddelbart vurderet betydelige, og der venter bestemt overarbejde for det tyske team her til aften.
Porsche topper GT-klasserne
Skal vi runde GTE Pro af, så endte det med en Porsche forrest i GTE Pro, men lidt overraskende blev det Hub Autos racer med Dries Vanthoor ved rattet foran AF Corses Ferrari #52 og Corvettes #64. I GTE Am blev det ren Porsche-front – hele tre styks toppede tabellen i AM, hvor Julien Andlauer tog pole position for Dempsey Proton Racing foran GR Racings Michael Wainwright og norske Egidio Perfetti fra Team Project 1 Porsche.
LMP2 endte med bedste tid til Antonio Felix da Costa og JOTA Sport foran Team WRT og Panis Racing.