Sæsonpremierer kan næsten ikke blive bedre end den, som Martin Andersen og Outzen Motorsport diskede op med i Super GT Danmark i den forgangne weekend.
Kvalifikationen og den følgende superpole gav to gange hurtigste tid, og med søndagens tre afgørende heats fortsatte billedet bare. Martin Andersen kunne søndag eftermiddag hæve den store pokal som vinder af Super GT Danmarks første weekend i 2025.
– Det her var bare en virkelig, virkelig god weekend. Hele holdet arbejdede supergodt sammen, og tingene faldt bare i hak hele vejen. Og at krone det hele med en finalesejr og en så flot pointhøst er bare formidabelt, siger Martin Andersen.
Det første af tre heats startede fra ottende startposition, for i Super GT Danmark vender man de otte bedste om til de to første heats. At starte lidt nede i rækkerne på det 24 biler store felt blev imidlertid ingen udfordring for viborgenseren.
– Super GT Danmark har virkelig fået godt – og fair – ræs, og den her weekend lover godt for mere. Jeg kunne køre mig op i det første heat og endte med at vinde det. Heat 2 vender de så igen startopstillingen på, så derfor startede jeg igen som nummer otte. Der endte det med en tredjeplads, og så kunne jeg starte finalen fra pole position, siger Martin Andersen.
Derfra var scenen sat – Andersen tog starten og så sig aldrig tilbage på vejen til det ternede flag.
– Vi tager fra Padborg Park i en super god position. Det her gav 95 point, vi fører mesterskabet og har også fået lagt et godt fundament for resten af sæsonen. Næste gang gælder det Jyllandsringen, og det glæder jeg mig meget til, afrunder Martin Andersen.
Super GT Danmark er tilbage på asfalten den 10-11. maj på FDM Jyllandsringen.
Andersen Motorsport