F3: Østrig – Schumacher sejrede foran Vesti i løb 2

Foto: Joe Portlock - Formula 1/Formula Motorsport Limited via Getty Images
Annonce:

Weekendens andet Formel 3-løb var fyldt med action, medmindre man hed David Schumacher. Den tyske unge Trident-kører startede i forreste position og kørte over målstregen i selvsamme position. Schumacher var kun presset i en kort periode, hvor Roman Stanek forsøgte sig på tyskeren, men måtte til sidst give op da hans dæk begyndte at forværre drastisk.

Frederik Vesti startede løbet på en sjetteplads efter adskillige straffe blev uddelt efter løb 1 i går var slut. Vesti kørte over stregen i går på 13. pladsen, men blev altså forfremmet til en sjetteplads efter uddelingerne. Vesti sikrede sig vigtige point til mesterskabet, og kørte sig vejen frem til en flot andenplads i løb 2. Da Vesti var på fjerdepladsen kom han pænt forbi Roman Stanek og dermed på podiet. Andenpladsen blev ’serveret’ da Victor Martins på andenpladsen udgik.

Derfor stod Victor Martins tilbage med løbets helt store ærgrelse, da han på et tidspunkt i løbet var helt oppe på andenpladsen, men udgik med tekniske problemer til sidst i løbet og så dermed ikke det ternede flag.

Sejrsherren fra i går, Dennis Hauger, indtog den sidste plads på podiet lige foran Roman Stanek som måtte se sig slået af nordmanden, endnu engang på grund af nedslidte dæk.

Arthur Leclerc leverede endnu engang et vildt resultat, taget hans startposition i betragtning. Monegaskeren startede løbet fra den bagerste startbås, grundet hans DNF i løb 1, men formåede at køre sig helt op på en sjetteplads, en avancering på 21 overhalinger.

På podiet var David Schumacher (P1), Frederik Vesti (P2) og Dennis Hauger (P3).

Det endelige resultat for løb 2

Foto: Formula 3 Press via Formula Motorsport Limited

Husk, at du altid får det nyeste om international og dansk motorsport her på Boxengasse. Så følg os på www.facebook.com/boxengasse og på vores gruppe, https://www.facebook.com/groups/nytommotorsport/.

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så får du altid det nyeste!

Det er god stil at dele godt indhold med andre
Facebook
Twitter
LinkedIn
Bag artiklen