Glickenhaus har i dag, torsdag, givet en opdatering omkring den prototype, de arbejder på til det kommende Hypercar-reglement.
Planerne har i forskellig grad været undervejs siden grundlægger Jim Glickenhaus i 2017 meldte ud, at han med sit hold agter at stille op i den nye klasse. Med den seneste opdatering står det klart, at Glickenhaus nu har et chassis klar.
På motorsiden har Glickenhaus allieret sig med de franske eksperter fra Pipo Moteurs (især kendt fra WRC med Peugeot, Citroën, Ford og senest Hyundai, red.), og her er man i fuld gang med udviklingen af motorerne til Glickenhaus SCG007-prototyperne.
Glickenhaus tilføjer i deres udmelding, at man allerede har gennemført tests i vindtunnel, og at udviklingsarbejdet skrider frem. Meldingen er desuden, at man vil kunne teste motorer i en dyno allerede næste måned, og at man fra det amerikanske team regner med, at den første SCG007 kører de første testkilometer inden nytår.
Samtidigt er det også nyt, at grundlægger Jim Glickenhaus og resten af holdet nu går efter at stille op med to biler i det nye år.
Glickenhaus har desuden gang i fabrikker på både amerikansk og europæisk grund i øjeblikket. SCG 007’erne arbejdes der på hos italienske Podium Engineering, mens man hjemme i USA er i gang med at grundlægge produktionsanlæg til Glickenhaus’ gadebiler i Danbury, Connecticut – i øvrigt i en bygning, som Highcroft Racing (kendt fra ALMS og for Deltawing-projektet, red.) tidligere havde til huse i.
Hvem er Jim Glickenhaus og firmaet af samme navn? Det kan du læse mere om her: