Glickenhaus bekræfter to-bils indsats til Le Mans i 2021

Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus

Glickenhaus har i dag, torsdag, givet en opdatering omkring den prototype, de arbejder på til det kommende Hypercar-reglement.

Planerne har i forskellig grad været undervejs siden grundlægger Jim Glickenhaus i 2017 meldte ud, at han med sit hold agter at stille op i den nye klasse. Med den seneste opdatering står det klart, at Glickenhaus nu har et chassis klar.

På motorsiden har Glickenhaus allieret sig med de franske eksperter fra Pipo Moteurs (især kendt fra WRC med Peugeot, Citroën, Ford og senest Hyundai, red.), og her er man i fuld gang med udviklingen af motorerne til Glickenhaus SCG007-prototyperne.

Jim Glickenhaus bragte i 2017 en ret opsigtsvækkende melding på banen. Han vil have sine egne biler til start på Le Mans. Og efter alt at dømme, så er drømmen godt på vej til at gå i opfyldelse. Foto: Scuderia Cameron Glickenhaus.

Glickenhaus tilføjer i deres udmelding, at man allerede har gennemført tests i vindtunnel, og at udviklingsarbejdet skrider frem. Meldingen er desuden, at man vil kunne teste motorer i en dyno allerede næste måned, og at man fra det amerikanske team regner med, at den første SCG007 kører de første testkilometer inden nytår.

Samtidigt er det også nyt, at grundlægger Jim Glickenhaus og resten af holdet nu går efter at stille op med to biler i det nye år.


Glickenhaus har desuden gang i fabrikker på både amerikansk og europæisk grund i øjeblikket. SCG 007’erne arbejdes der på hos italienske Podium Engineering, mens man hjemme i USA er i gang med at grundlægge produktionsanlæg til Glickenhaus’ gadebiler i Danbury, Connecticut – i øvrigt i en bygning, som Highcroft Racing (kendt fra ALMS og for Deltawing-projektet, red.) tidligere havde til huse i.

Hvem er Jim Glickenhaus og firmaet af samme navn? Det kan du læse mere om her:

Familien Glickenhaus vil vinde Le Mans i 2022

 

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så får du altid det nyeste!

Det er god stil at dele godt indhold med andre
Facebook
Twitter
LinkedIn
Bag artiklen
Annonce: