Christina Nielsen får vikartjans ved Rolex 24H

Foto: christinanielsenracing.com

Den danske racerkører og dobbelte IMSA-mester, Christina Nielsen, er blevet kaldt ind som vikar for Meyer Shank Racing’s kvindelige GT3-satsning, når 24 timers-løbet på Daytona køres sidst i januar måned. Danskeren erstatter Jackie Heinricher, som grundet en rygskade har trukket sig fra løbet. Bilen deler hun med Katherine Legge, Bia Figueiredo og Simona De Silvestro.

Valget af Christina Nielsen som vikar for Heinricher var tilsyneladende ikke svært for teamet, som glæder sig til at få den danske racerkører i bilen:

– Hun (Christina, red.) er meget talentfuld og har udrettet meget i sin korte karriere, og hun vil passe godt ind i teamet, fortæller Jackie Heinricher, der på trods af rygskaden fortsætter sin rolle i teamet som koordinator for det kvindelige line-up.

For Christina Nielsen bliver det en helt ny bil, hun skal lære at kende. Teamets Acura (Honda) NSX GT3 Evo kører i samme klasse som både de Porscher, Ferrarier og Aston Martin-biler, hun tidligere har kørt, men det er første gang at hun prøver kræfter med den japanske racerbil. Selv ser hun også frem til udfordringen:

– Hele det setup, som Jackie har sat sammen, er et fedt initiativ og noget jeg glæder mig til at være en del af. Det er imponerende, at hun har fået et brand som Caterpillar ind i sportsvognsracing. Mike Shank er en legende i paddocken, og jeg har haft fornøjelsen af at køre mod ham i flere år. Det er et professionelt team, og de viste deres potentiale i 2018, hvor de næsten vandt mesterskabet. Det er et team, man gerne vil arbejde med, og jeg er meget taknemmelig for at have fået chancen.


Sådan ser Christina Nielsens arbejdsplads ud under Rolex 24H i januar.

Christina Nielsen kommer også til at deltage i Roar Before the 24 i årets første weekend. Roar Before The 24 er tre officielle testdage på Daytona-banen, så kørere og teams kan finjustere alle parametre og ankomme til selve 24 timers-løbet i topform.

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så får du altid det nyeste!

Det er god stil at dele godt indhold med andre
Facebook
Twitter
LinkedIn
Bag artiklen
Annonce: