Christian Lundgaard sekser i kaosløb på Laguna Seca – Dixon vandt og Armstrong tog rookiemesterskabet

Foto: Chris Jones/Penske Entertainment

Christian Lundgaard startede på en tredjeplads, men sluttede på sjettepladsen under søndagens løb, hvor NTT IndyCar Series kørte sæsonens sidste træffer. Der var Laguna Seca der lagde asfalt til sin sidste sæsonfinale, hvilket blev alt andet end kedeligt.

Fra start til slut var der små og store kollisioner og ulykker overalt på banen, hvilket også fik konsekvenser for løbets to danskere. Faktisk blev løbet under sine 95 omgange beriget med intet mindre end otte pacecars – IndyCar’s svar på saftey car – og særligt i ræsets sidste fase fik den knap nok lov at genindfinde sig i sit pauseareal, før den igen skulle ud og samle feltet bag sig.

Scott Dixon vandt løbet med start fra 11. pladsen, ligesom både Scott McLaughlin og Álex Palou, der sluttede på hhv. anden- og tredjepladsen, måtte igennem lidt af hvert, inden de kunne sætte fodfæstet på det lille podie.

NTT IndyCar Series og Indy NXT går på seks måneders off-season med både ferie, test og forberedelse frem mod den 2024-sæson der går af stablen i marts måned i St. Petersburg, Florida.

Undervejs vil vi selvfølgelig fortsætte med med at bringe nyheder og opdateringer fra serien, der stadig ikke har løst kørerkabalen helt endnu.


Henover off-season vil vi på IndyCar-redaktionen kigge projektet igennem igen, for at se, hvad vi eventuelt kan gøre bedre. Har du et råd, et tip eller tricks? Så send en mail til johan@boxengasse.dk – herfra vil vi tage stilling til, hvorvidt ideen kan bruges til at forbedre IndyCar-dækningen i 2024.

Hvordan følger du NTT IndyCar Series?

Hvis din interesse også fanger motorsport generelt, så kan du følge Boxengasse på Facebook her, samt blive medlem af vores Facebook-gruppe her.

Bliv medlem af Boxengasses IndyCar- og Christian Lundgaard-fangruppe her.

Bliv medlem af Boxengasses Christian Rasmussen-fangruppe her.

Boxengasse er også på Twitter, og du finder os lige her.

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så får du altid det nyeste!

Det er god stil at dele godt indhold med andre
Facebook
Twitter
LinkedIn
Bag artiklen
Annonce: