Uanset om Simon Pagenaud kommer til at køre for Meyer Shank Racing i 2024 eller ej, så sluttede hans 2023-sæson i hvert fald på Mid-Ohio Sports Car Course i juli måned.
Det står klar efter, at holdet i dag har annonceret Tom Blomqvist som bilen med #60′ afløser for sæsons sidste to løb på Portland International Raceway og Laguna Seca. Blomqvist har tidligere i sæsonen vikarieret i Pagenauds racer efter ulykken i Ohio, og er siden blevet bekræftet som 2024-kører på fuldt program for Meyer Shank Racing.
DRIVERS NEWS: @tom_blomqvist will return to the No. 60 for the remaining two races of the 2023 NTT #INDYCAR SERIES season.
Blomqvist is filling in for @simonpagenaud, who continues his recovery from a July practice incident at Mid-Ohio.
#INDYCAR // @MeyerShankRac pic.twitter.com/zECnmIYumf— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) August 28, 2023
Dermed får briten muligheden for den perfekte forberedelse inden off-season, hvor han rykker fra Meyer Shank Racings IMSA-afdeling (i GTP-klassen) til IndyCar-afdelingen. Det står endnu ikke klart, hvem Tom Blomqvist skal afløse i sin nye afdeling, men det mest sandsynlige anses for at være Simon Pagenaud.
Hvordan følger du NTT IndyCar Series
Hvis din interesse også fanger motorsport generelt, så kan du følge Boxengasse på Facebook her, samt blive medlem af vores Facebook-gruppe her.
Bliv medlem af Boxengasses IndyCar- og Christian Lundgaard-fangruppe her.
Bliv medlem af Boxengasses Christian Rasmussen-fangruppe her.
Boxengasse er også på Twitter, og du finder os lige her.