Manthey Racing appellerer ikke Nürburgring-diskvalifikation

Foto: Niklas Majgaard/Boxengasse.dk

Manthey Racing og Michael Christensen kæmpede hårdt for sagen og endte som nummer to i årets Nürburgring 24h – men sådan skulle det ikke forblive for det sejrsvante tyske team.

Nu er andenpladsen væk, for #911 Porsche 911 GT3R’en er blevet diskvalificeret knap to uger efter løbet på baggrund af den tekniske kontrol efter løbet. Her fandt man ud af, at bilen ydede mere end de 494 hestekræfter, som den måtte i forhold til løbets Balance of Performance.

Så tæt på – og alligevel så langt fra. Nürburgring 24h er en unik udfordring og et unikt racerløb, som i høj grad også kræver en del held. Michael Christensen og Manthey Racing kom tæt på, men en diskvalifikation har nu kostet dem hele løbet. Foto: Niklas Majgaard

Nyt podie

Det betyder også, at Porsche ryger helt ud af podiet i årets race – sejrherrerne er fortsat Audi Sport Team Phoenix’ Pierre Kaffer, Frank Stippler, Frédéric Vervisch og Dires Vanthoor, mens Black Falcons Mercedes med Maxi Bukh, Hubert Haupt, Thomas Jäger og Luca Stolz er ny nummer to.

Audi arver også tredjepladsen på podiet – den går til Audi Sport Team Car Collections Markus Winkelhock, Christopher Haase, Marcel Fässler og René Rast.


I en udmelding fra Manthey Racing i dag fremgår det, at teamet ikke vil appellere kendelsen:

– #911 stemte overens med alle punkter i homologeringen. Det eneste, der ikke var i overensstemmelse, var restriktorens diameter på 2 x 34.6 millimeter, som var størrelsen vi brugte – og størrelsen, som ADAC’s tekniske kommite fastslog. Vi må acceptere, at vi ikke regnede efter på den værdi, som arrangørerne beregnede – hverken i testbænken hos Porsche i Weissach eller på vores eget rullefelt i Meuspath. Vi accepterer dommen og vil ikke appellere den.

https://www.instagram.com/p/Bzp9Ydgh9JB/?utm_source=ig_web_copy_link

 

N24: To danske andenpladser i Nürburgring 24h

Mercedes-pole på Nürburgring

Galleri: Aftenkvalifikation på Nürburgring

Giv os gerne et like på Facebook og følg vores gruppe Nyt om Motorsport – så får du altid det nyeste!

Det er god stil at dele godt indhold med andre
Facebook
Twitter
LinkedIn
Bag artiklen
Annonce: